Tranzacția anului în lumea auto: Opel a fost cumpărat de Grupul PSA Peugeot-Citroen

/
/
6 mart. 17
/

Chiar dacă zvonurile vuiau de ceva vreme, mărturisesc că îmi venea greu să cred că Opel va pleca din curtea celor de la GM. Însă iată că azi știrea a devenit una oficială și Grupul PSA Peugeot-Citroen devine noul proprietar al mărcii Opel și a diviziei din Marea Britanie, Vauxhall.

După ce negocierile au fost încheiate, s-a bătut palma pe o sumă totală de 2.2 miliarde de euro. În aceasta intră operațiunile auto ale mărcii Opel/Vauxhall – 1.3 miliarde euro, și divizia financiară a GM din Europa, pentru 900 milioane euro. Suma totală mi se pare destul de mică, în condițiile în care Facebook a plătit pentru WhatsApp 19 miliarde de dolari acum câțiva ani.

În urma acestei achiziții, Grupul PSA devine al doilea mare constructor auto la nivelul Europei, cu o cotă totală de piață de aproape 17%. PSA a încheiat 2016 cu o cotă de piață de circa 10 procente, în timp ce Opel a convins aproape 7% dintre cumpărătorii europeni.

Cum speră Grupul PSA să beneficieze de pe urma noii achiziții este destul de clar. Se va încerca reducerea costurilor tuturor producătorilor din grup prin dezvoltarea și folosirea la comun a platformelor pentru viitoarele modele.

Cât de tare vor începe să semene noile mașini Peugeot, Citroen și Opel rămâne să vedem mai târziu. Eu zic că pentru a reuși să atragă în continuare grupe diferite de clienți, o separare clară în gamă a modelelor franceze față de cele nemțești este obligatorie. De asemenea, rămâne să vedem și cum își vor poziționa ca preț mașinile produse de acum împreună.

Vouă cum vi se pare noua formațiune auto ce a luat azi naștere?

Sursa: Media.groupe-psa.com
Categorii: gAuto
Cuvinte cheie: Citroen, Opel, Peugeot, PSA, tranzactie
Darius Pană
Editor pe Gadget.ro din septembrie 2014. Pasionat de tehnologie, automobile și fotografie. Scrie recenzii pentru telefoane mobile, automobile, dispozitive din zona audio, monitoare, televizoare, aparate foto și orice alt gadget. Folosește Realme GT 7, Canon EOS M200 + Canon EF-M 22mm 1:2, Canon EF-S 15-85 mm 1:3.5-5.6 IS USM și Canon EF 50mm 1:1.8 STM pentru fotografii și Sony ZV-E10 pentru video.

Oraşul Stuttgart, cândva un simbol al prosperităţii susţinut de industria auto germană, ar putea intra într-un soi de faliment

Stuttgart, un oraş cu o populaţie de aproape 600.000 de locuitori, este capitala landului german Baden-Württemberg şi al şaselea oraş din Germania ca dimensiune. Acesta a fost foarte mult timp un simbol al prosperităţii susţinut de industria auto germană, aici având sedii companii uriaşe precum Mercedes, Porsche, Bosch, SMR Automotive sau Mahle.

Chinezii de la SAIC anunţă vânzări record în Europa în 2025 pentru marca MG (şi în România cifrele arată bine)

MG este o marcă auto britanică ce a fost lansată în 1924, dar care în prezent este deţinută de grupul chinez SAIC. Compania livrează în general maşini accesibile ca preţ, unele care concurează pe acelaşi segment cu Dacia, Suzuki, Skoda sau Renault.

De la 1 iulie 2026 se măreşte valoarea punctului de amendă (vom avea astfel amenzi de circulaţie mai mari)

După cum probabil aţi citit zilele acestea prin presă, guvernul intenţionează să mărească salariul minim pe economie de la 1 iulie 2026. Acesta va creşte de la 4050 lei, la 4325 lei (atenţie, vorbim despre salariul brut aici).