Uber a explicat de ce sistemul autonom prezent pe Volvo XC90 nu a putut evita accidentul din luna martie

/
/
8 mai 18
/

În luna martie a acestui an toată presa de specialitate a scris despre accidentul produs de o maşină autonomă Uber. Modelul, un Volvo XC90 aflat în teste, a lovit mortal un pieton în noaptea de 18 spre 19 martie. Aceasta a fost prima victimă oficială a unei maşini fără şofer.

Accidentul a avut loc în oraşul Tempe din Arizona, iar victima a traversat strada printr-un loc nepermis. Chiar dacă circula cu o viteză de doar 65 km / h, sistemul autonom prezent pe maşină nu a reacţionat în niciun fel înainte de impact. Sau cel puţin acestea erau primele informaţii după accident.

httpvh://youtu.be/ywydalBYhic

La aproape 2 luni de la nefericitul eveniment, oficiali Uber au oferit sub protecţia anonimatului câteva lămuriri legate de modul în care a reacţionat sistemul autonom prezent pe maşină. Aceştia au declarat că victima a apărut foarte târziu în raza vizuală a maşinii şi chiar dacă senzorii au detectat-o, soft-ul utilizat de Uber a decis să nu reacţioneze în niciun fel, considerând alarma drept una “fals pozitivă”.

Se pare că programatorii Uber au luat în calcul mai multe situaţii “fals pozitive”, astfel încât maşina să nu reacţioneze brusc la orice obiect prezent pe carosabil (hârtii, pungi de plastic, frunze etc.). Din nefericire setările făcute de programatori nu au fost suficiente în acest caz, soft-ul considerând că acel pieton cu bicicleta în mână apărut de nicăieri este o situţie clasică de “fals pozitiv”.

Mai mulţi specialişti din domeniu au confirmat că cea mai mare provocare pentru maşinile fără şofer este aceea de a şti când şi cum să reacţioneze la posibilele obstacole apărute pe carosabil.

Probabil vor mai exista multe victime omeneşti până când maşinile autonome vor deveni sigure.

Sursa: automarket.ro
Cosmin Mușat
Editor la Gadget.ro, pasionat de tot ce înseamnă tehnologie de ultimă oră. Scrie despre cele mai noi informaţii din lumea IT&C, review-uri, gadget-uri nonconformiste etc. Utilizează Samsung Galaxy S25 Ultra și Acer Nitro 5 AN517-52.

De la 1 iulie 2026 se măreşte valoarea punctului de amendă (vom avea astfel amenzi de circulaţie mai mari)

După cum probabil aţi citit zilele acestea prin presă, guvernul intenţionează să mărească salariul minim pe economie de la 1 iulie 2026. Acesta va creşte de la 4050 lei, la 4325 lei (atenţie, vorbim despre salariul brut aici).

De la Dacia Logan de 5000 de euro în 2005, la Dacia Logan de 15.000 euro în 2025 (în 20 de ani preţul de plecare s-a triplat)

În septembrie 2004 Dacia începea să livreze primele unităţi ale celui mai recent model al său, Dacia Logan. „Maşina de 5000 de euro” cum era promovată atunci, a ajuns rapid la inimile românilor, iar din 2005 a fost an de an în topul celor mai bine comercializate autovehicule din România (2005 a fost primul an…

Ce anvelope de iarnă recomandați în 2025 și la cât timp sau număr de kilometri considerați că trebuiesc a fi schimbate?

Cred că deja mare parte dintre cei ce schimbă anvelopele între sezoane au făcut vizita la service sau au realizat operațiunea pe acasă. Temperaturile au coborât recent sub pragul a 0 grade Celsius, iar anvelopele de vară nu le-aș mai vedea recomandate.