gAuto

În luna martie a acestui an toată presa de specialitate a scris despre accidentul produs de o maşină autonomă Uber. Modelul, un Volvo XC90 aflat în teste, a lovit mortal un pieton în noaptea de 18 spre 19 martie. Aceasta a fost prima victimă oficială a unei maşini fără şofer.

Accidentul a avut loc în oraşul Tempe din Arizona, iar victima a traversat strada printr-un loc nepermis. Chiar dacă circula cu o viteză de doar 65 km / h, sistemul autonom prezent pe maşină nu a reacţionat în niciun fel înainte de impact. Sau cel puţin acestea erau primele informaţii după accident.

La aproape 2 luni de la nefericitul eveniment, oficiali Uber au oferit sub protecţia anonimatului câteva lămuriri legate de modul în care a reacţionat sistemul autonom prezent pe maşină. Aceştia au declarat că victima a apărut foarte târziu în raza vizuală a maşinii şi chiar dacă senzorii au detectat-o, soft-ul utilizat de Uber a decis să nu reacţioneze în niciun fel, considerând alarma drept una “fals pozitivă”.

Se pare că programatorii Uber au luat în calcul mai multe situaţii “fals pozitive”, astfel încât maşina să nu reacţioneze brusc la orice obiect prezent pe carosabil (hârtii, pungi de plastic, frunze etc.). Din nefericire setările făcute de programatori nu au fost suficiente în acest caz, soft-ul considerând că acel pieton cu bicicleta în mână apărut de nicăieri este o situţie clasică de “fals pozitiv”.

Mai mulţi specialişti din domeniu au confirmat că cea mai mare provocare pentru maşinile fără şofer este aceea de a şti când şi cum să reacţioneze la posibilele obstacole apărute pe carosabil.

Probabil vor mai exista multe victime omeneşti până când maşinile autonome vor deveni sigure.

Sursa: automarket.ro