Un Mercedes-Benz 300 SLR Uhlenhaut Coupe din 1955 a fost vândut la o licitaţie cu 135 milioane de euro, devenind cea mai scumpă maşină din istorie

/
/
22 mai 22
/

Mercedes-Benz şi casa de licitaţii RM Sotheby’s au scos la licitaţie o maşină aproape unicat, un Mercedes-Benz 300 SLR Uhlenhaut Coupe. Spun aproape unicat deoarece există două astfel de modele în toată lumea, unul proaspăt vândut şi celălalt expus cu graţie la muzeul Mercedes-Benz din Stuttgart.

Licitaţia a pornit de la 50 milioane de euro, iar maşina a fost adjudecată pentru o sumă totală de 135 miloane euro. Acest preţ o face cea mai scumpă maşină din istorie.

Modelul Mercedes-Benz 300 SLR a fost construit în 1955 în doar şapte exemplare, însă doar două cu habitaclul închis (Mercedes-Benz 300 SLR Uhlenhaut Coupe – numele vine de la cel care a ajutat la realizarea acestei maşini, inginerul Rudolf Uhlenhaut). Cele două vehicule au fost gândite pentru curse de anduranţă, însă acestea nu au fost folosite decât foarte puţin pentru câteva antrenamante (spre exemplu, modelul Mercedes-Benz 300 SLR Uhlenhaut Coupe vândut la licitaţie are doar 6045 de kilometri parcurşi).

Ola Källenius, CEO-ul Mercedes-Benz Group AG, a declarat că: .„300 SLR Uhlenhaut Coupe este un reper în dezvoltarea mașinilor sport. Decizia de a vinde una dintre aceste două mașini sport unice a fost luată dintr-un raționament foarte sănătos – pentru a sprijini o cauză bună. Încasările din licitație vor finanța un program de burse. Prin „Fondul Mercedes-Benz” dorim să încurajăm o nouă generație să calce pe urmele inovatoare ale lui Rudolf Uhlenhaut și să se dezvolte tehnologii noi. În același timp, obținând cel mai mare preț plătit vreodată pentru un vehicul, această mașină este de departe cea mai valoroasă din lume.

Cel care a cumpărat maşina este un colecţionar şi o va expune în colecţia proprie, cât şi la diverse evenimente.

Via: businesswire.com
Cosmin Mușat
Editor la Gadget.ro, pasionat de tot ce înseamnă tehnologie de ultimă oră. Scrie despre cele mai noi informaţii din lumea IT&C, review-uri, gadget-uri nonconformiste etc. Utilizează Samsung Galaxy S25 Ultra și Acer Nitro 5 AN517-52.

Oraşul Stuttgart, cândva un simbol al prosperităţii susţinut de industria auto germană, ar putea intra într-un soi de faliment

Stuttgart, un oraş cu o populaţie de aproape 600.000 de locuitori, este capitala landului german Baden-Württemberg şi al şaselea oraş din Germania ca dimensiune. Acesta a fost foarte mult timp un simbol al prosperităţii susţinut de industria auto germană, aici având sedii companii uriaşe precum Mercedes, Porsche, Bosch, SMR Automotive sau Mahle.

Chinezii de la SAIC anunţă vânzări record în Europa în 2025 pentru marca MG (şi în România cifrele arată bine)

MG este o marcă auto britanică ce a fost lansată în 1924, dar care în prezent este deţinută de grupul chinez SAIC. Compania livrează în general maşini accesibile ca preţ, unele care concurează pe acelaşi segment cu Dacia, Suzuki, Skoda sau Renault.

De la 1 iulie 2026 se măreşte valoarea punctului de amendă (vom avea astfel amenzi de circulaţie mai mari)

După cum probabil aţi citit zilele acestea prin presă, guvernul intenţionează să mărească salariul minim pe economie de la 1 iulie 2026. Acesta va creşte de la 4050 lei, la 4325 lei (atenţie, vorbim despre salariul brut aici).