Un nou grup auto uriaş ar putea apărea în China – Dongfeng și Changan se află în discuţii pentru o posibilă fuziune (împreună pot produce peste 5 milioane de maşini pe an)

gAuto
/
/
2 apr. 25
/

Doi producători auto importanţi din China se află în discuţii avansate pentru o eventuală fuziune, o tranzacţie ce pare a fi susţinută şi de statul chinez.

Dongfeng Motor și Changan Automobile s-ar afla într-o etapă foarte avansată a negocierilor, astfel că pe diferite canale de comunicaţii au început să fie transmise diverse informaţii pe subiect către partenerii străini.

Dacă fuziunea ar avea loc, viitorul grup auto ar deveni un uriaş în industrie, capacitatea comună de producţie fiind de peste 5 milioane de maşini pe an (cam cât produce grupul Stellantis). Valoarea de piaţă a noii entităţi ar fi de peste 20 de miliarde de dolari.

Dacă numele Changan Automobile nu vă spune mare lucru (deşi această companie colaborează cu Ford de peste 20 de ani), cu siguranţă Dongfeng Motor nu vă este o necunoscută. Producătorul chinez colaborează de ani buni cu Renault, Nissan şi Hyundai, însă acesta este şi mai cunoscut în România deoarece este cel care (ne) fabrică Dacia Spring (singurul model electric din portofoliul Dacia).

Sigur că fuziunea ar putea ajuta şi în alte direcţii, unele de interes direct pentru guvernul chinez. Dongfeng Motor este unul dintre cei mai mari producători chinezi de vehicule militare, iar Changan Automobile este un subcontractor important pentru Armata Populară de Eliberare. Împreună, cele două companii, pot deveni un furnizor militar esenţial pentru stat.

Sursa: g4media.ro
Cosmin Mușat
Editor la Gadget.ro, pasionat de tot ce înseamnă tehnologie de ultimă oră. Scrie despre cele mai noi informaţii din lumea IT&C, review-uri, gadget-uri nonconformiste etc. Utilizează Samsung Galaxy S25 Ultra și Acer Nitro 5 AN517-52.

De la 1 iulie 2026 se măreşte valoarea punctului de amendă (vom avea astfel amenzi de circulaţie mai mari)

După cum probabil aţi citit zilele acestea prin presă, guvernul intenţionează să mărească salariul minim pe economie de la 1 iulie 2026. Acesta va creşte de la 4050 lei, la 4325 lei (atenţie, vorbim despre salariul brut aici).

De la Dacia Logan de 5000 de euro în 2005, la Dacia Logan de 15.000 euro în 2025 (în 20 de ani preţul de plecare s-a triplat)

În septembrie 2004 Dacia începea să livreze primele unităţi ale celui mai recent model al său, Dacia Logan. „Maşina de 5000 de euro” cum era promovată atunci, a ajuns rapid la inimile românilor, iar din 2005 a fost an de an în topul celor mai bine comercializate autovehicule din România (2005 a fost primul an…

Ce anvelope de iarnă recomandați în 2025 și la cât timp sau număr de kilometri considerați că trebuiesc a fi schimbate?

Cred că deja mare parte dintre cei ce schimbă anvelopele între sezoane au făcut vizita la service sau au realizat operațiunea pe acasă. Temperaturile au coborât recent sub pragul a 0 grade Celsius, iar anvelopele de vară nu le-aș mai vedea recomandate.