Un nou producător auto chinez intră în România din 2026, iar acesta vine cu o inovaţie foarte interesantă: baterii interschimbabile în nici 3 minute pentru toate maşinile electrice

gAuto
/
/
18 iun.
/

Piaţa auto din România se aglomerează din ce în ce mai mult, producătorii chinezi continuând strategiile de expansiune la nivel global.

Recent am aflat că AutoWallis își consolidează prezența pe piața distributiei auto și a serviciilor de mobilitate, prin obținerea drepturilor exclusive de comercializare a brand-ului NIO în următoarele țări: România, Ungaria, Austria, Cehia și Polonia, în calitate de distribuitor general.

Lansarea brandului NIO în România se va face începând cu anul 2026, iar primele maşini aduse în ţara noastră vor fi:

  • NIO ET5 – Sedan electric inteligent de dimensiuni medii, inclusiv versiunea sa break, NIO ET5 Touring;
  • NIO EL6 – SUV electric cu tehnologie avansată;
  • NIO EL8 – SUV electric premium, inteligent, destinat segmentului executive.

În mod normal am spunea generic „încă o marcă chinezească”, însă NIO propune ceva diferit.

Inovația unică a brand-ului NIO este, fără îndoială, reprezentată de bateriile interschimbabile ale vehiculelor sale. Deși toate modelele NIO pot fi încărcate de la stații de încărcare sau prize electrice la fel ca orice alt vehicul electric, designul unic al mașinilor NIO permite înlocuirea întregului pachet de baterii în mai puțin de 3 minute. Stațiile de schimbare a bateriilor (Power Swap Stations – PSS) pot stoca și încărca mai multe baterii în același timp pentru a permite efectuarea serviciilor pentru mai multe vehicule. Schimbul de baterii se desfășoară autonom, mașinile NIO conducându-se singure în și din stația de schimbare, datorită software-ului avansat cu care sunt dotate.

Capacitatea de a schimba baterii este un semn distinctiv al conceptului de vehicul electric inteligent NIO și face parte din ecosistemul său energetic mai amplu. Cu această platformă, NIO a introdus o abordare flexibilă de proprietate prin modelul său Battery-as-a-Service (BaaS), care decuplează bateria de vehicul.

NIO deține deja 60 de stații de schimb de energie în Europa, având intenția de a-și extinde rețeaua în următorii ani. Stațiile de schimb instalate în întreaga Europă sunt fabricate în Ungaria în propria fabrică NIO.

Să vină NIO, zic!

Cosmin Mușat
Editor la Gadget.ro, pasionat de tot ce înseamnă tehnologie de ultimă oră. Scrie despre cele mai noi informaţii din lumea IT&C, review-uri, gadget-uri nonconformiste etc. Utilizează Samsung Galaxy S25 Ultra și Acer Nitro 5 AN517-52.

Clipul zilei: Mercedes-AMG a lansat noul concept electric AMG GT XX, unul ce poate atinge o viteză maximă de 360 de kilometri / oră

Am revenit cu un nou articol „clipul zilei”, unul care de data aceasta ne aduce în prim plan cel mai nou concept al celor de la Mercedes-AMG, o maşină electrică denumită AMG GT XX ce poate atinge o viteză maximă de 360 de kilometri / oră.

A fost deschisă în România prima staţie de încărcare pentru maşini electrice alimentată exclusiv cu energie solară

Staţiile de încărcare pentru maşinile electrice au devenit o prioritate în ultima perioadă şi chiar dacă ritmul de dezvoltare al acestei infrastructuri vitale pentru viitor este mai lent decât în alte ţări europene, lucrurile avansează şi la noi.

Chery, cel mai nou producător chinez intrat oficial în România, a realizat un test ciudat pentru o baterie de maşină (a ţinut-o peste 53 de ore în apă sărată)

Mai ţineţi minte testele ciudate pe care le practicau chinezii pentru smartphone-uri în urmă cu ceva ani (băteau nuci pe ele, le găureau cu bormaşina etc.)? Ei bine, acestea s-au întors de ceva timp sub o altă formă: la maşinile electrice / hibride.