Un român a adus la RAR spre verificare un Ford T produs în 1914

/
/
13 apr. 23
/

Un român a adus zilele trecute la RAR spre verificare o maşină de colecţie, un Ford T produs în 1914. Să vezi astfel de maşini în muzeu este cu adevărat o plăcere, iar să le vezi funcţionale, o onoare.

Conform celor de la RAR, pentru a conduce o astfel de maşină ai nevoie de răbdare şi un instructaj pe măsură: „pedala din stânga este schimbător de viteze, cea din mijloc este pentru mersul inapoi, cea din dreapta este frâna de serviciu, iar accelerația este o manetă în dreapta volanului. Farurile funcționează cu acetilenă (există un generator de acetilenă), iar felinarele (pozițiile față-spate) sunt alimentate cu gaz lampant.”

La nivel de dotări tehnice avem un motor de 2900 cmc, 4 cilindri, 20 CP, răcire cu apă, viteză de până la 64 km / oră şi roţi cu spiţe din lemn.

Din păcate reprezentanţii RAR nu au putut confirma dacă maşina avea kilometri reali, aceasta neavând odometru 🤪🤪🤪.

Categorii: gAuto
Cosmin Mușat
Editor la Gadget.ro, pasionat de tot ce înseamnă tehnologie de ultimă oră. Scrie despre cele mai noi informaţii din lumea IT&C, review-uri, gadget-uri nonconformiste etc. Utilizează Samsung Galaxy S25 Ultra și Acer Nitro 5 AN517-52.

De la 1 iulie 2026 se măreşte valoarea punctului de amendă (vom avea astfel amenzi de circulaţie mai mari)

După cum probabil aţi citit zilele acestea prin presă, guvernul intenţionează să mărească salariul minim pe economie de la 1 iulie 2026. Acesta va creşte de la 4050 lei, la 4325 lei (atenţie, vorbim despre salariul brut aici).

De la Dacia Logan de 5000 de euro în 2005, la Dacia Logan de 15.000 euro în 2025 (în 20 de ani preţul de plecare s-a triplat)

În septembrie 2004 Dacia începea să livreze primele unităţi ale celui mai recent model al său, Dacia Logan. „Maşina de 5000 de euro” cum era promovată atunci, a ajuns rapid la inimile românilor, iar din 2005 a fost an de an în topul celor mai bine comercializate autovehicule din România (2005 a fost primul an…

Ce anvelope de iarnă recomandați în 2025 și la cât timp sau număr de kilometri considerați că trebuiesc a fi schimbate?

Cred că deja mare parte dintre cei ce schimbă anvelopele între sezoane au făcut vizita la service sau au realizat operațiunea pe acasă. Temperaturile au coborât recent sub pragul a 0 grade Celsius, iar anvelopele de vară nu le-aș mai vedea recomandate.