Un român a adus la RAR spre verificare un Ford T produs în 1914

/
/
13 apr. 23
/

Un român a adus zilele trecute la RAR spre verificare o maşină de colecţie, un Ford T produs în 1914. Să vezi astfel de maşini în muzeu este cu adevărat o plăcere, iar să le vezi funcţionale, o onoare.

Conform celor de la RAR, pentru a conduce o astfel de maşină ai nevoie de răbdare şi un instructaj pe măsură: „pedala din stânga este schimbător de viteze, cea din mijloc este pentru mersul inapoi, cea din dreapta este frâna de serviciu, iar accelerația este o manetă în dreapta volanului. Farurile funcționează cu acetilenă (există un generator de acetilenă), iar felinarele (pozițiile față-spate) sunt alimentate cu gaz lampant.”

La nivel de dotări tehnice avem un motor de 2900 cmc, 4 cilindri, 20 CP, răcire cu apă, viteză de până la 64 km / oră şi roţi cu spiţe din lemn.

Din păcate reprezentanţii RAR nu au putut confirma dacă maşina avea kilometri reali, aceasta neavând odometru 🤪🤪🤪.

Categorii: gAuto
Cosmin Mușat
Editor la Gadget.ro, pasionat de tot ce înseamnă tehnologie de ultimă oră. Scrie despre cele mai noi informaţii din lumea IT&C, review-uri, gadget-uri nonconformiste etc. Utilizează Samsung Galaxy S25 Ultra și Acer Nitro 5 AN517-52.

Oraşul Stuttgart, cândva un simbol al prosperităţii susţinut de industria auto germană, ar putea intra într-un soi de faliment

Stuttgart, un oraş cu o populaţie de aproape 600.000 de locuitori, este capitala landului german Baden-Württemberg şi al şaselea oraş din Germania ca dimensiune. Acesta a fost foarte mult timp un simbol al prosperităţii susţinut de industria auto germană, aici având sedii companii uriaşe precum Mercedes, Porsche, Bosch, SMR Automotive sau Mahle.

Chinezii de la SAIC anunţă vânzări record în Europa în 2025 pentru marca MG (şi în România cifrele arată bine)

MG este o marcă auto britanică ce a fost lansată în 1924, dar care în prezent este deţinută de grupul chinez SAIC. Compania livrează în general maşini accesibile ca preţ, unele care concurează pe acelaşi segment cu Dacia, Suzuki, Skoda sau Renault.

De la 1 iulie 2026 se măreşte valoarea punctului de amendă (vom avea astfel amenzi de circulaţie mai mari)

După cum probabil aţi citit zilele acestea prin presă, guvernul intenţionează să mărească salariul minim pe economie de la 1 iulie 2026. Acesta va creşte de la 4050 lei, la 4325 lei (atenţie, vorbim despre salariul brut aici).