Un sindicat Renault din Franţa propune ca o parte din maşinile Dacia să fie produse în ţara lor

/
/
22 mai 21
/

Maşinile Dacia sunt produse în două ţări: România şi Maroc. Un sindicat Renault din Franţa, mai exact CGT Renault, a lansat o petiţie şi a trimis o propunere celor de la Renault pentru reechilibrarea volumelor de producţie la nivel de grup.

Una dintre soluţiile găsite pentru această reechilibrare de volume este aceea ca o parte din maşinile Dacia să fie produse în Franţa. Conform sindicaliştilor, în 2018 peste 141.000 autovehicule Dacia au fost reimportate în Franţa, iar Dacia Sandero este maşina preferată a francezilor. În acest context, CGT Renault propune ca acele modele vândute foarte bine în Franţa să fie produse chiar la ei în ţară (aici vorbim de Dacia Sandero şi chiar de Dacia Duster).

Momentan petiţia lansată de CGT Renault nu are prea mare succes, aceasta a fost semnată de doar 415 francezi.

Personal nu cred că acest lucru se va întâmpla în special din cauza costurilor. Dacia este un brand entry-level, iar la ce salarii şi costuri de producţie sunt în Franţa nu ştiu că de profitabil ar fi pentru Renault să producă maşini Dacia în această ţară.

httpvh://youtu.be/999oc284-Tw

Cosmin Mușat
Editor la Gadget.ro, pasionat de tot ce înseamnă tehnologie de ultimă oră. Scrie despre cele mai noi informaţii din lumea IT&C, review-uri, gadget-uri nonconformiste etc. Utilizează Samsung Galaxy S25 Ultra și Acer Nitro 5 AN517-52.

De la 1 iulie 2026 se măreşte valoarea punctului de amendă (vom avea astfel amenzi de circulaţie mai mari)

După cum probabil aţi citit zilele acestea prin presă, guvernul intenţionează să mărească salariul minim pe economie de la 1 iulie 2026. Acesta va creşte de la 4050 lei, la 4325 lei (atenţie, vorbim despre salariul brut aici).

De la Dacia Logan de 5000 de euro în 2005, la Dacia Logan de 15.000 euro în 2025 (în 20 de ani preţul de plecare s-a triplat)

În septembrie 2004 Dacia începea să livreze primele unităţi ale celui mai recent model al său, Dacia Logan. „Maşina de 5000 de euro” cum era promovată atunci, a ajuns rapid la inimile românilor, iar din 2005 a fost an de an în topul celor mai bine comercializate autovehicule din România (2005 a fost primul an…

Ce anvelope de iarnă recomandați în 2025 și la cât timp sau număr de kilometri considerați că trebuiesc a fi schimbate?

Cred că deja mare parte dintre cei ce schimbă anvelopele între sezoane au făcut vizita la service sau au realizat operațiunea pe acasă. Temperaturile au coborât recent sub pragul a 0 grade Celsius, iar anvelopele de vară nu le-aș mai vedea recomandate.