Pandemia COVID-19 a făcut ravagii în industria auto, vânzările din 2020 fiind la pământ comparativ cu anul anterior. În Europa situaţia este una aproape dramatică, în primele şapte luni ale anului fiind comercializate 6.3 milioane maşini, adică cu 34.6% mai puţine decât în 2019.
Dacia pare a fi una dintre cele mai afectate mărci, cifrele brandului autohton fiind urâţele rău de tot pentru perioada ianuarie – iulie 2020:
- 210.505 unităţi vândute, – 42% vs 2019 când au fost comercializate 362.913 unităţi;
- – 1.5 miliarde de euro la capitolul venituri;
Analiza pe modele arată astfel:
- Dacia Duster – 74.016 unităţi vândute, – 44.8% vs 2019;
- Dacia Lodgy – 10.468 unităţi vândute, – 44.5% vs 2019;
- Dacia Logan – 22.202 unităţi vândute, – 43.8% vs 2019;
- Dacia Sandero – 86.292 unităţi vândute, – 39.6% vs 2019;
- Dacia Dokker – 17.523 unităţi vândute, – 36.5% vs 2019.
Cota de piaţă Dacia în Europa a scăzut de la 3.7% în 2019, la 3.3% în 2020, aspect ce ne arată că ritmul de scădere al vânzărilor Dacia este ceva mai mare decât media pieţei.