Volvo vrea ca din 2030 să devină o marcă 100% electrică şi a demarat deja un amplu proces de renunţare la maşinile cu motoare convenţionale.
Compania suedeză a anunţat oficial că săptămâna aceasta a produs ultima maşină diesel, un model Volvo XC90 cu motor de 2.0 litri turbo cu 4 cilindri şi 235 CP. Acesta face parte din familia de motoare Volvo Engine Architecture lansată în 2013.
Ultima maşină diesel Volvo a fost produsă la fabrica Torslanda din Suedia şi va fi expusă în muzeul World of Volvo din Goteborg.
În 2019 mai bine de jumătate din vânzările Volvo erau generate de maşinile diesel şi iată că la nici 5 ani distanţă acest tip de motorizare dispare complet din oferta companiei. În acelaşi an, 2019, Volvo vindea 0 maşini electrice, iar în 2023 acestea au reprezentat 16.5% din total.
Observaţi cum în câţiva ani Volvo şi-a schimbat aproape radical strategia, una axată în prezent pe tehnologia viitorului. Este foarte important de urmărit evoluţia companiei, mai ales că este una dintre puţinele care au avut curajul să facă atât de rapid schimbările necesare pentru maşinile electrice (chiar dacă în spate are feedback-ul celor de la Geely).