Am scris despre Yango când a ajuns în țara noastră și este cazul să punctez și când pleacă (destul de repede dacă ne raportăm la debutul realizat în vara lui 2019).
Declarație oficială:
„Ne întrerupem operaţiunile în România. Legislaţia rigidă din domeniul ride-hailing nu ne permite să dezvoltăm serviciul pe cât de eficient ne-am dori, aşadar am decis să ne concentrăm activităţile asupra altor ţări şi direcţii de business. Decizia noastră intră în vigoare într-o lună. Utilizatorii noştri din România pot păstra aplicaţia Yango pentru a rezerva călătorii în celelalte 16 ţări în care serviciul este disponibil.”, au transmis reprezentanţii Yango pentru Ziarul Financiar.
Presupun că rezultatele nu au fost cele așteptate, mai ales în contextul pandemiei de covid-19 când lumea își restrânge călătoriile, când se practică munca de acasă etc. Observați că se raportează la faptul că legislația locală nu ar fi suficient de flexibilă etc. În contextul în care au primit licență de la Guvern pentru 2 ani (anunț făcut de Yango la început de 2020).
Bolt și Uber rămân fără un concurent. Pleacă serviciul ce avea finanțare din Rusia și rămân alternativele cu bugete suplinite de China și SUA. Putem include și pe FreeNow din Germania în mixul serviciilor de ride-sharing.