Se pare că perioada de boom a vânzărilor de tablete a trecut, iar acum ne aflăm într-o etapă în care smartphone-urile de 5.5 – 6.0 inci canibalizează vânzările tabletelor de 7, respectiv 8 inci.
În perioada aprilie – iunie 2015 la nivel global au fost comercializate 44.7 milioane de tablete, cu aproximativ 7% mai puţin decât în aceeaşi perioadă a anului trecut când au fost vândute 48 de milioane de unităţi. Cele mai dorite tablete rămân în continuare cele de la Apple şi Samsung, acestea având 24.5%, respectiv 17% cotă de piaţă.
Apple – 10.9 milioane de unităţi comercializate şi o cotă de piaţă de 24.5%;
Samsung – 7.6 milioane de unităţi comercializate şi o cotă de piaţă de 17%;
Lenovo – 2.5 milioane de unităţi comercializate şi o cotă de piaţă de 5.7%;
Huawei – 1.6 milioane de unităţi comercializate şi o cotă de piaţă de 3.6%;
LG – 1.6 milioane de unităţi comercializate şi o cotă de piaţă de 3.6%;
Alţi producători – 20.4 milioane de unităţi comercializate şi o cotă de piaţă de 45.6%;
Chiar dacă se află pe primele două locuri, atât Apple (-17.9%), cât şi Samsung (-12%) au comercializat mai puţine tablete decât în aceeaşi perioadă a anului trecut. În schimb sud-coreenii de la LG au crescut cu 246.4% comparativ cu aprilie – iunie 2014.