Directorul general al Volkswagen Group nu crede în maşinile cu motoare pe hidrogen

/
/
12 feb. 21
/

Omenirea este în căutare de soluţii pentru a reduce poluarea globală, iar una dintre variante este de a transforma parcul auto global într-unul ecologic. Pentru a face acest lucru, într-un viitor apropiat trebuie să renunţăm la cât mai multe vehicule ce funcţionează cu combustibil fosil (benzină şi motorină în special).

Toată lumea îşi pune în prezent speranţa în maşinile electrice, unele ce nu poluează absolut deloc (şi aici sunt ceva discuţii legate de procesul de producţie al bateriilor, unul ce afectează destul de mult mediul înconjurător).

Au existat şi există în continuare voci care spun că şi maşinile cu motoare pe hidrogen ar putea deveni o soluţie în timp. Directorul general al Volkswagen Group, domnul Herbert Diess, consideră însă că motoarele pe hidrogen nu au un viitor în industria auto.

„Este timpul ca politicienii să accepte știința: hidrogenul verde este necesar pentru oțel, chimicale, aero,… și nu ar trebui să ajungă în mașini. Este mult prea scump, ineficient, lent și dificil de dezvoltat și transportat.” a declarat Herbert Diess pe contul său de Twitter.

Chiar dacă există ceva tehnologii în domeniu, niciun producător auto nu foloseşte la scară largă motoarele pe hidrogen deoarece întreg procesul este unul încă foarte scump.

Cosmin Mușat
Editor la Gadget.ro, pasionat de tot ce înseamnă tehnologie de ultimă oră. Scrie despre cele mai noi informaţii din lumea IT&C, review-uri, gadget-uri nonconformiste etc. Utilizează Samsung Galaxy S25 Ultra și Acer Nitro 5 AN517-52.

De la 1 iulie 2026 se măreşte valoarea punctului de amendă (vom avea astfel amenzi de circulaţie mai mari)

După cum probabil aţi citit zilele acestea prin presă, guvernul intenţionează să mărească salariul minim pe economie de la 1 iulie 2026. Acesta va creşte de la 4050 lei, la 4325 lei (atenţie, vorbim despre salariul brut aici).

De la Dacia Logan de 5000 de euro în 2005, la Dacia Logan de 15.000 euro în 2025 (în 20 de ani preţul de plecare s-a triplat)

În septembrie 2004 Dacia începea să livreze primele unităţi ale celui mai recent model al său, Dacia Logan. „Maşina de 5000 de euro” cum era promovată atunci, a ajuns rapid la inimile românilor, iar din 2005 a fost an de an în topul celor mai bine comercializate autovehicule din România (2005 a fost primul an…

Ce anvelope de iarnă recomandați în 2025 și la cât timp sau număr de kilometri considerați că trebuiesc a fi schimbate?

Cred că deja mare parte dintre cei ce schimbă anvelopele între sezoane au făcut vizita la service sau au realizat operațiunea pe acasă. Temperaturile au coborât recent sub pragul a 0 grade Celsius, iar anvelopele de vară nu le-aș mai vedea recomandate.