Cea mai mare problemă legată de succesul înregistrat la precomenzile Dacia Spring?

/
/
27 mart. 21
/

Weekendul trecut Dacia a dat startul precomenzilor pentru prima maşină 100% electrică din portofoliul companiei – Dacia Spring. Nu ştiu dacă reprezentanţii Dacia s-au aşteptat la un interes atât de ridicat, cert este că sâmbăta trecută site-ul a avut ceva probleme de funcţionare, iar primele rezultate arată wow: peste 4000 de rezervări în două zile.

Vorbim doar de cifre locale. În Franţa, Spania şi Italia au mai existat peste 6000 de precomenzi şi sunt încă multe ţări europene unde rezervările nu au fost încă deschise.

Dacia are nevoie ca de aer de Dacia Spring pentru a-şi atingele ţintele de emisii, tocmai de aceea mulţi spun că în cazul acestei maşini nu vorbim de o profitabilitate foarte ridicată pentru companie, ci de o necesitate impusă de reglementările UE (acestea spun că emisiile medii trebuie să fie sub 95 g CO2/km, astfel că pentru a respecta aceste cerinţe Dacia trebuie să vină cu o Dacie Spring vândută pentru fiecare Dacie Duster motor TCe 125 4WD cu emisii de 145 g CO2/km comercializată). Trebuie să existe un echilibru.

Şi unde este problema ?

Problema este că Dacia Spring se fabrică doar într-o uzină din China, acolo unde se produce şi Renault City K-ZE şi maşini electrice sub brandul Dongfeng. Fabrica aceasta poate produce un maxim de 120.000 unităţi / an, din care Dacia Spring reprezintă o mică parte. Din această mică parte, se pare că fiecare ţară are alocată un număr de unităţi, aspect confirmat chiar de către Mihai Bordeanu (director Dacia). Acesta deşi neagă existenţa unor valori mici precum 700 – 1000 unităţi pentru România, confirmă că această alocare există şi că este într-o continuă schimbare.

În discuţiile purtate cu presa acesta a oferit tot timpul răspunsuri elegante, diplomatice, fără informaţii concrete care să liniştească apele. Vocile rele susţin că România are foarte puţine unităţi de Dacia Spring alocate, astfel că majoritatea celor care vor da o comandă fermă pentru acest model îl vor primi în cel mai norocos caz în prima parte din 2022. Ar putea exista situaţii ca rezervările din această primăvară să fie livrate chiar şi în toamna lui 2022.

Sigur că în acest moment vorbim de simple speculaţii, însă după cum a spus şi domnul Bordeanu “viaţa nu se termină pe 31 decembrie 2021”.

În toată această îngrijorare există şi o veste bună (pentru cei ce au rezervat o Dacia Spring). Se pare că până în acest moment în România nu există nicio comandă fermă din partea companiilor de car-sharing, acestea având prioritate în livrări.

Via: profit.ro
Cosmin Mușat
Editor la Gadget.ro, pasionat de tot ce înseamnă tehnologie de ultimă oră. Scrie despre cele mai noi informaţii din lumea IT&C, review-uri, gadget-uri nonconformiste etc. Utilizează Samsung Galaxy S25 Ultra și Acer Nitro 5 AN517-52.

Boxe pasive DALI Kupid – review (Sunet de 5 stele la un preț accesibil!)

„Salut, eu sunt Darius și am o problemă!”. Da, trebuie să recunosc că de absolut fiecare dată când am ocazia de a testa un produs din zona audio, în special boxe și căști, ajung să petrec mult prea mult timp ascultând și tot ascultând… Asta fiindcă, așa cum am deschis acest articol, am o problemă:…

Vă pot dubla sau tripla preţurile abonamentelor operatorii telecom din România? Am analizat contractele Orange, Vodafone şi Digi Mobil şi iată ce am descoperit

Foarte mulţi dintre voi mi-aţi scris la articolul în care am prezentat cum am activat un nou abonament Orange, că există un risc ridicat ca până la finalizarea celor 24 de luni contractate, să plătesc dublu, poate chiar triplu.

10 laptopuri cu grafică NVIDIA GeForce RTX 50 ce merită a fi cumpărate pe sfârșit de 2025

Folosesc un laptop de gaming cu grafică NVIDIA de peste 10 ani. Au evoluat constant, iar generația NVIDIA GeForce RTX 50 este mai puternică ca niciodată, iar pe lângă sporul de performanță pe care-l sesizezi în orice activitatea derulată m-aș referi și la optimizările făcute pe partea de aplicații, de la editare foto și video…