Dacia va rămâne marca de sacrificiu a grupului Renault în ceea ce priveşte electrificarea

/
/
14 ian. 22
/

Luca de Meo, CEO-ul grupului Renault, a oferit presei câteva informaţii interesante legate de planurile de viitor ale companiei.

În anii următori motoarele termice vor avea din ce în ce mai multe piedici, de la norme de poluare stricte, până la costuri mari de întreţinere şi taxe suplimentare. În acest context, Luca de Meo a anunţat că gama de maşini Renault va fi până în 2030 exclusiv electrică.

Nu acelaşi lucru îl putem spune şi despre Dacia. CEO-ul grupului Renault a transmis că “Dacia va fi electrificată în ultimul moment cu putinţă, astfel încât să respecte propunerea de raport preţ calitate.” Maşinile Dacia vor rămâne astfel cu motoare termice până când producţia electricelor va permite menţinerea unui cost general scăzut sau până când restricţiile vor fi atât de dure încât nu va mai fi profitabil să produci maşini pe benzină sau motorină.

Se pare că Dacia Spring a fost o excepţie, metoda prin care Renault a reușit să ajungă la un preț scăzut fiind direct legată de relația cu China, însă această situație nu se va mai repeta prea curând (nu în următorii cinci ani).

Pentru Dacia viitorul este cel al motoarelor hibrid. Prima astfel de motorizare va apărea din 2023 pe Dacia Jogger.

Sursa: zf.ro
Cosmin Mușat
Editor la Gadget.ro, pasionat de tot ce înseamnă tehnologie de ultimă oră. Scrie despre cele mai noi informaţii din lumea IT&C, review-uri, gadget-uri nonconformiste etc. Utilizează Samsung Galaxy S25 Ultra și Acer Nitro 5 AN517-52.

Sezonul 2025 din Formula 1 se încheie în acest weekend, iar lupta pentru titlul mondial se dă între trei piloţi (se anunţă 3 zile explozive)

În luna februarie a acestui an vă scriam un articol legat de startul noului sezon de Formula 1. Cum timpul nu iartă pe nimeni, iată că vin în atenţia voastră cu un nou articol, unul în care vă prezint finalul sezonului.

Un nou brand auto chinezesc va intra în România în 2026 (face parte din grupul Chery)

Lansările de branduri auto chinezeşti vor continua şi în 2026, piaţa de maşini noi din România urmând a deveni din ce în ce mai aglomerată.

Românii au cumpărat masiv maşini noi în luna noiembrie, creşterea fiind de peste 35% an pe an

Într-o ţară în care la nivel economic cureaua a fost strânsă începând cu a doua jumătate a anului, vânzările de maşini noi merg exact invers, impulsionate oarecum şi de relansarea programului Rabla în varianta cu buget mai mic.