Dacia va rămâne marca de sacrificiu a grupului Renault în ceea ce priveşte electrificarea

/
/
14 ian.
/

Luca de Meo, CEO-ul grupului Renault, a oferit presei câteva informaţii interesante legate de planurile de viitor ale companiei.

În anii următori motoarele termice vor avea din ce în ce mai multe piedici, de la norme de poluare stricte, până la costuri mari de întreţinere şi taxe suplimentare. În acest context, Luca de Meo a anunţat că gama de maşini Renault va fi până în 2030 exclusiv electrică.

Nu acelaşi lucru îl putem spune şi despre Dacia. CEO-ul grupului Renault a transmis că “Dacia va fi electrificată în ultimul moment cu putinţă, astfel încât să respecte propunerea de raport preţ calitate.” Maşinile Dacia vor rămâne astfel cu motoare termice până când producţia electricelor va permite menţinerea unui cost general scăzut sau până când restricţiile vor fi atât de dure încât nu va mai fi profitabil să produci maşini pe benzină sau motorină.

Se pare că Dacia Spring a fost o excepţie, metoda prin care Renault a reușit să ajungă la un preț scăzut fiind direct legată de relația cu China, însă această situație nu se va mai repeta prea curând (nu în următorii cinci ani).

Pentru Dacia viitorul este cel al motoarelor hibrid. Prima astfel de motorizare va apărea din 2023 pe Dacia Jogger.

Sursa: zf.ro
Cosmin Mușat
Editor la Gadget.ro, pasionat de tot ce înseamnă tehnologie de ultimă oră. Scrie despre cele mai noi informaţii din lumea IT&C, review-uri, gadget-uri nonconformiste etc. Utilizează Samsung Galaxy S25 Ultra și Acer Nitro 5 AN517-52.

Actualul permis de conducere fizic va fi înlocuit până în 2030 cu un permis de conducere digital (îl vom avea disponibil pe smartphone)

gAuto
/
/
15 iun.
România se află în plin proces de digitalizare, astfel că până în 2030 pare destul de sigur că mai toate actele oficiale de identificare vor trece sub o formă sau alta într-o versiune digitală.

China nu glumeşte şi acordă foarte greu licenţele de export pentru pământurile rare (apar deja dificultăţi: Suzuki opreşte temporar producţia, iar Ford are mari probleme de aprovizionare)

gAuto
/
/
14 iun.
În războiul comercial global, China are suficient de multe avantaje cât să joace dur, iar pământurile rare par a fi una dintre cele mai puternice cărţi.

BMW Golf Cup România – BMW i4 premiu pentru „hole-in-one”

gAuto
/
/
13 iun.
BMW Golf Cup este o competiţie dedicată amatorilor cu o tradiţie de peste 40 de ani. Primul eveniment de acest fel a fost organizat în Marea Britanie, în 1982. În prezent, aproximativ 100.000 de participanți din 50 de ţări îşi dispută un loc în finala mondială BMW Golf Cup.