ACEA solicită Uniunii Europene scoaterea din trafic a maşinilor Euro 1 – Euro 5 în detrimentul trecerii la norma de poluare Euro 7

/
/
5 feb. 23
/

Continuă neînţelegerile dintre Uniunea Europeană şi ACEA (Asociația Constructorilor de Automobile din Europa) în ceea ce priveşte introducerea normei de poluare Euro 7. Asociaţia care reprezintă producătorii de automobile susţine că maşinile Euro 7 vor fi extrem de costisitoare pentru producători şi nu vor aduce reduceri semnificative în materie de poluare.

Conform ACEA, în 2025, an în care ar trebui să intre în vigoare noua normă, 43% din emisiile de NOx vor fi generate de maşinile Euro 1 – Euro 5, astfel că propune Uniunii Europene alternativa de eliminare a acestora de pe şosele şi nu implementarea Euro 7.

Dacă se elimină majoritatea vehiculelor Euro 1 – Euro 5 din trafic, emisiile de NOx vor fi reduse cu până la 40% în doar câţiva ani, în schimb păstrarea acestora şi trecerea la Euro 7 va reduce emisiile de NOx cu până la 6% în acelaşi interval de timp. Un alt avantaj al renunţării la Euro 7 ar fi acela că producătorii vor investi mult mai multe resurse financiare în dezvoltarea de tehnologii pentru maşinile electrice (resursele rezervate altfel pentru Euro 7).

În teorie propunerea celor de la ACEA sună foarte bine, însă asociaţia nu a venit şi cu soluţii de scoatere din trafic a maşinilor Euro 1 – Euro 5. Vorbim de zeci de milioane de vehicule existente ce ar trebui retrase într-un timp foarte scurt. Şi totuşi, la cât de imprevizibilă este Uniunea Europeană în zilele noastre, nu m-ar mira să existe propuneri în această direcţie, mai ales că presiunile producătorilor auto sunt uriaşe.

Sursa: profit.ro
Cosmin Mușat
Editor la Gadget.ro, pasionat de tot ce înseamnă tehnologie de ultimă oră. Scrie despre cele mai noi informaţii din lumea IT&C, review-uri, gadget-uri nonconformiste etc. Utilizează Samsung Galaxy S25 Ultra și Acer Nitro 5 AN517-52.

Uniunea Europeană a cedat şi renunţă la planul ca din 2035 să avem doar maşini electrice (cum se prezintă noua propunere?)

În foarte scurt timp se va oficializa o decizie despre care am tot vorbit în ultima perioadă, una care a fost luată la presiunea industriei auto europene.

Cât costa noua Dacia cu autonomie ce ajunge pâna la aproape 1600 de kilometri?

În luna octombrie cei de la Dacia au anunţat noua gamă de modele, marca românească aducând versiuni facelift pentru Dacia Sandero, Sandero Stepway, Jogger şi Logan.

Ce model este Mașina Anului 2026 în România?

Nici nu am mai avut timp să vă spun acum câteva zile care au fost cele 7 finaliste Mașina Anului 2026 în România, cele care s-au înfruntat astăzi pentru titlul suprem... Așa că, fără a mai face o introducere plictisitoare, pot să pun aici nu doar cele 7 finaliste, ci și ordinea în care acestea…