BMW HoloActive Touch sau cum arată viitorul interacțiunii dintre automobil și utilizator

/
/
6 ian. 17
/

CES 2017 reprezintă un bun prilej pentru orice companie să dezvăluie noutăți tehnologice revoluționare. Dacă iDrive sau BMW Connected și-au găsit de mult timp locul în automobilele de serie,  BMW HoloActive Touch s-ar putea să mai întârzie puțin.

Asta pentru că deocamdată acest concept inovator de interacțiune dintre utilizator și mașină este doar la stadiul de prototip, ce-i drept unul complet funcțional. Tehnologia a putut fi testată de către vizitatorii CES 2017, însă nu cred că o vom vedea pe modelele BMW mai devreme de 2020. Cel mai probabil unul dintre următoarele modele BMW i sau viitoarea Serie 7 vor integra acest sistem, automobile care vor dispune și de funcții avansate de deplasare autonomă.

Ce înseamnă mai exact BMW HoloActive Touch? Este un sistem care combină o afişare holografică, în interiorul automobilului, cu un sistem de feedback haptic care foloseşte ultrasunete pentru interacţiunea cu imaginea virtuală. Imaginea este generată printr-o tehnologie foarte asemănătoare cu sistemul Head-Up Display, doar că acum proiecţia se face în interiorul automobilului.

Practic, comenzile sunt preluate de sistemul HoloActive Touch fără ca utilizatorul să apese sau să atingă efectiv un buton ori să execute un gest prestabilit (precum în actuala Serie 7). Pentru a ști când comanda a fost preluată există un sistem de feedback haptic, prin care un generator de ultrasunete îți transmite un mic impuls.

Totul a putut fi experimentat la bordul BMW i Inside Future de la CES 2017. Pentru că este foarte dificil de a explica prin cuvinte ce înseamnă mai exact BMW HoloActive Touch aveți mai jos un scurt clip video. Sunetele ușor deranjante din timpul materialului sunt tocmai ultrasunetele emise de sistemul de feedback haptic:

httpvh://youtu.be/1B-7uQ5RD2A

Imagini cu prototipul BMW i Inside Future:

Categorii: gAuto
Cuvinte cheie: bmw, CES 2017, Holograma 3D
Darius Pană
Editor pe Gadget.ro din septembrie 2014. Pasionat de tehnologie, automobile și fotografie. Scrie recenzii pentru telefoane mobile, automobile, dispozitive din zona audio, monitoare, televizoare, aparate foto și orice alt gadget. Folosește Realme GT 7, Canon EOS M200 + Canon EF-M 22mm 1:2, Canon EF-S 15-85 mm 1:3.5-5.6 IS USM și Canon EF 50mm 1:1.8 STM pentru fotografii și Sony ZV-E10 pentru video.

De la 1 iulie 2026 se măreşte valoarea punctului de amendă (vom avea astfel amenzi de circulaţie mai mari)

După cum probabil aţi citit zilele acestea prin presă, guvernul intenţionează să mărească salariul minim pe economie de la 1 iulie 2026. Acesta va creşte de la 4050 lei, la 4325 lei (atenţie, vorbim despre salariul brut aici).

De la Dacia Logan de 5000 de euro în 2005, la Dacia Logan de 15.000 euro în 2025 (în 20 de ani preţul de plecare s-a triplat)

În septembrie 2004 Dacia începea să livreze primele unităţi ale celui mai recent model al său, Dacia Logan. „Maşina de 5000 de euro” cum era promovată atunci, a ajuns rapid la inimile românilor, iar din 2005 a fost an de an în topul celor mai bine comercializate autovehicule din România (2005 a fost primul an…

Ce anvelope de iarnă recomandați în 2025 și la cât timp sau număr de kilometri considerați că trebuiesc a fi schimbate?

Cred că deja mare parte dintre cei ce schimbă anvelopele între sezoane au făcut vizita la service sau au realizat operațiunea pe acasă. Temperaturile au coborât recent sub pragul a 0 grade Celsius, iar anvelopele de vară nu le-aș mai vedea recomandate.