În ultimele zile am fost plecat la un curs cu munca, iar într-una dintre seri, la un pahar de vin cu colegii, am discutat exact despre acest subiect. Deşi au fost opinii pro şi contra deciziei de electrificare a parcului auto european, o concluzie a fost unanim acceptată de toate părţile: va fi aproape imposibil ca din 2035 să se poată vinde doar maşini electrice.
Interesant este că evoluţia pieţei din ultimele luni şi dificultăţile din ce în ce mai vizibile prin care trec producătorii europeni, par a confirma această ipoteză.
Recent, Partidul Popular European (PPE), cel mai mare grup parlamentar din Parlamentul European, a afirmat prin intermediul unui comunicat de presă că Uniunea Europeană ar trebui să permite vânzarea de maşini cu motoare termice şi după anul 2035.
În 2023 a fost votat Pachetul Fit for 55, un proiect ambiţios care include, printre altele şi obiectivul ca din 2035 în Uniunea Europeană să poată fi vândute doar maşini electrice. Partidul Popular European (PPE) susţine mai nou că acest plan riscă să scumpească condusul unei maşini pentru orice european şi că locurile de muncă din industrie au şanse mari să fie mutate în China.
Propunerea Partidul Popular European (PPE) este aceea de a revizui actuala decizie şi de a adopta o “abordare neutră din punct de vedere tehnologic”.
Rămâne de văzut ce se va întâmpla, însă la scară largă se vorbeşte despre adoptarea combustibililor sintetici. Dar vor fi oare aceştia, în acelaşi timp, suficienţi şi accesibili?