Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) va monta 400 de radare fixe până în 2026

gAuto
/
/
30 mart. 25
/

Într-un articol anterior vă spuneam că de luna aceasta sistemul e-SIGUR funcţionează la capacitate maximă, vorbim de sute de radare mobile în toată ţara (am înţeles că ar fi undeva la 700 de unităţi împrăştiate pe drumurile naţionale).

Aceste radare mobile nou apărute în trafic nu par a fi suficiente, astfel că Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a confirmat oficial montarea a 400 de radare fixe până în 2026.

Noile radare vor fi utilizate tot pentru monitorizarea vitezei, astfel că atunci când un şofer va depăşi viteza legală, sistemul va citi numărul de înmatriculare al vehiculului şi îl va transmite către dispeceratul poliţiei. Un poliţist va prelua alerta şi va impune măsurile legale necesare.

Alin Şerbănescu, purtătorul de cuvânt al CNAIR, a declar că: „În prima etapă, aceste radare fixe vor fi montate pe Drumurile Naționale cu risc ridicat de accidente. Primele camere vor fi puse în funcțiune pe autostrada București-Pitești, autostrada București-Constanța și pe autostrada București-Ploiești. De asemenea, în prima etapă vor fi montate radare fixe și pe DN1, DN2, DN6 și DN7.”

Din 2026 vom fi monitorizaţi cu peste 1400 de radare astfel: 700 de radare pe trepied (sistemul e-SIGUR), 400 de radare fixe şi peste 300 de radare mobile deţinute de Poliţia Română.

Sursa: promotor.ro
Cosmin Mușat
Editor la Gadget.ro, pasionat de tot ce înseamnă tehnologie de ultimă oră. Scrie despre cele mai noi informaţii din lumea IT&C, review-uri, gadget-uri nonconformiste etc. Utilizează Samsung Galaxy S25 Ultra și Acer Nitro 5 AN517-52.

De la 1 iulie 2026 se măreşte valoarea punctului de amendă (vom avea astfel amenzi de circulaţie mai mari)

După cum probabil aţi citit zilele acestea prin presă, guvernul intenţionează să mărească salariul minim pe economie de la 1 iulie 2026. Acesta va creşte de la 4050 lei, la 4325 lei (atenţie, vorbim despre salariul brut aici).

De la Dacia Logan de 5000 de euro în 2005, la Dacia Logan de 15.000 euro în 2025 (în 20 de ani preţul de plecare s-a triplat)

În septembrie 2004 Dacia începea să livreze primele unităţi ale celui mai recent model al său, Dacia Logan. „Maşina de 5000 de euro” cum era promovată atunci, a ajuns rapid la inimile românilor, iar din 2005 a fost an de an în topul celor mai bine comercializate autovehicule din România (2005 a fost primul an…

Ce anvelope de iarnă recomandați în 2025 și la cât timp sau număr de kilometri considerați că trebuiesc a fi schimbate?

Cred că deja mare parte dintre cei ce schimbă anvelopele între sezoane au făcut vizita la service sau au realizat operațiunea pe acasă. Temperaturile au coborât recent sub pragul a 0 grade Celsius, iar anvelopele de vară nu le-aș mai vedea recomandate.