Cu ambiţii de 5000 de unităţi vândute până la final de 2025, BYD a înmatriculat în România în aproape trei luni doar 2 maşini

gAuto
/
/
4 aug. 25
/

Pe data de 8 mai 2025 BYD şi-a anunţat intrarea oficială pe piaţa auto din România. La acel moment au fost prezentate ambiţii din cele mai mari:

  • 5000 de unităţi vândute în 2025;
  • lider de piaţă până în 2030.

Dacă al doilea obiectiv are şanse încă teoretice, primul pare deja o utopie dacă ne uităm pe numărul de înmatriculări la zi:

  • mai – 1 BYD Seal;
  • iunie – 1 BYD Seal;
  • iulie – nicio înmatriculare.

În aproape 3 luni, BYD a înregistrat în România doar 2 maşini (şi nu ştiu nici măcar dacă acestea sunt vândute de BYD România sau sunt aduse prin alte surse de către cumpărători).

Luna trecută şi cei de la profit.ro şi-au pus aceeaşi întrebare, iar reprezentaţii BYD România le-au transmis că „În luna iulie, primele 500 de unități BYD au ajuns în România, asigurând astfel disponibilitatea necesară pe piață. Se anticipează astfel și o creștere a numărului de înmatriculări în lunile următoare, mai ales având în vedere durata procesului de înmatriculare.”

Se pare că intrarea BYD în ţara noastră nu este chiar ca “un tsunami” cum s-a vrut, ci mai degrabă ca un val mic de la Marea Neagră pe steag verde. Dacă nu se schimbă ceva în abordare şi strategie (inclusiv la nivel de preţuri care sunt foarte mari), tare îmi este că nume precum MG sau Geely vor vinde mult mai bine (momentan o fac, dar o comparaţie directă la acest moment nu este corectă, în contextul în care cele din urmă sunt prezente în România de mult mai mult timp).

Cosmin Mușat
Editor la Gadget.ro, pasionat de tot ce înseamnă tehnologie de ultimă oră. Scrie despre cele mai noi informaţii din lumea IT&C, review-uri, gadget-uri nonconformiste etc. Utilizează Samsung Galaxy S25 Ultra și Acer Nitro 5 AN517-52.

Sezonul 2025 din Formula 1 se încheie în acest weekend, iar lupta pentru titlul mondial se dă între trei piloţi (se anunţă 3 zile explozive)

În luna februarie a acestui an vă scriam un articol legat de startul noului sezon de Formula 1. Cum timpul nu iartă pe nimeni, iată că vin în atenţia voastră cu un nou articol, unul în care vă prezint finalul sezonului.

Un nou brand auto chinezesc va intra în România în 2026 (face parte din grupul Chery)

Lansările de branduri auto chinezeşti vor continua şi în 2026, piaţa de maşini noi din România urmând a deveni din ce în ce mai aglomerată.

Românii au cumpărat masiv maşini noi în luna noiembrie, creşterea fiind de peste 35% an pe an

Într-o ţară în care la nivel economic cureaua a fost strânsă începând cu a doua jumătate a anului, vânzările de maşini noi merg exact invers, impulsionate oarecum şi de relansarea programului Rabla în varianta cu buget mai mic.