Piaţa auto din Uniunea Europeană evoluează bine, anul 2024 fiind unul care aproape sigur se va termina pe plus. Primele şase luni se prezintă pe un trend crescător, la nivelul celor 27 de ţări membre fiind comercializate 5.683.843 autoturisme, în creştere cu 4.5% YoY (adică vs aceeaşi perioadă din 2023).
România se situează pe poziţia 14 în UE, cu un volum de 83.505 autoturisme noi înmatriculate, adică avem o creştere de +13.4% YoY.
La nivel de motorizări, în UE avem următoarea situaţie:
- maşini electrice – 712.637 unităţi înmatriculate (🟢+1.3% YoY);
- maşini plug-in-hybrid – 392.284 unităţi înmatriculate (🔴-2.5% YoY);
- maşini hibrid – 1.661.081 unităţi înmatriculate (🟢+22.3% YoY);
- maşini pe benzină – 2.007.942 unităţi înmatriculate (🟡-0.5% YoY);
- maşini diesel – 730.642 unităţi înmatriculate (🔴-7.4% YoY);
- altele – 179.257 unităţi înmatriculate (🟢+6.9% YoY).
La nivel de marcă, prima care ne interesează este Dacia. Producătorul autohton a comercializat 284.811 maşini, în creştere cu 3.7% YoY. Se pare că Dacia a pornit mai greu, însă a recuperat pe parcurs (în iunie a avut o creştere de 8.7% YoY).
La capitolul curiozităţi aş evidenţia 🟢Mitsubishi🟢, companie care aproape şi-a dublat înmatriculările (dacă în primele şase luni din 2023 înmatricula 18.995 maşini, în aceeaşi perioadă din 2024 a înmatriculat 36.206 maşini, adică cu 90.6% mai multe). Bile albe acordăm şi celor de la Honda (🟢+58.3% YoY), Volvo (🟢+39% YoY) şi Suzuki 🟢(+31% YoY).
Sigur că nu toată lumea o duce bine, astfel că cele mai importante dezamăgiri din perioada ianuarie – iunie 2024 sunt Mini (🔴-30.4% YoY), Ford (🔴-14.8% YoY), Kia (🔴-9.3% YoY), Tesla (🔴-9.1% YoY) şi Audi (🔴-9% YoY).
Toate detaliile le puteţi analiza aici.