Cum arată piaţa auto din Uniunea Europeană la jumătatea anului? (electricele sunt pe un mic plus, Dacia are +3.7%, iar Mitsubishi aproape şi-a dublat înmatriculările)

/
/
18 iul. 24
/

Piaţa auto din Uniunea Europeană evoluează bine, anul 2024 fiind unul care aproape sigur se va termina pe plus. Primele şase luni se prezintă pe un trend crescător, la nivelul celor 27 de ţări membre fiind comercializate 5.683.843 autoturisme, în creştere cu 4.5% YoY (adică vs aceeaşi perioadă din 2023).

România se situează pe poziţia 14 în UE, cu un volum de 83.505 autoturisme noi înmatriculate, adică avem o creştere de +13.4% YoY.

La nivel de motorizări, în UE avem următoarea situaţie:

  • maşini electrice – 712.637 unităţi înmatriculate (🟢+1.3% YoY);
  • maşini plug-in-hybrid – 392.284 unităţi înmatriculate (🔴-2.5% YoY);
  • maşini hibrid – 1.661.081 unităţi înmatriculate (🟢+22.3% YoY);
  • maşini pe benzină – 2.007.942 unităţi înmatriculate (🟡-0.5% YoY);
  • maşini diesel – 730.642 unităţi înmatriculate (🔴-7.4% YoY);
  • altele – 179.257 unităţi înmatriculate (🟢+6.9% YoY).

La nivel de marcă, prima care ne interesează este Dacia. Producătorul autohton a comercializat 284.811 maşini, în creştere cu 3.7% YoY. Se pare că Dacia a pornit mai greu, însă a recuperat pe parcurs (în iunie a avut o creştere de 8.7% YoY).

La capitolul curiozităţi aş evidenţia 🟢Mitsubishi🟢, companie care aproape şi-a dublat înmatriculările (dacă în primele şase luni din 2023 înmatricula 18.995 maşini, în aceeaşi perioadă din 2024 a înmatriculat 36.206 maşini, adică cu 90.6% mai multe). Bile albe acordăm şi celor de la Honda (🟢+58.3% YoY), Volvo (🟢+39% YoY) şi Suzuki 🟢(+31% YoY).

Sigur că nu toată lumea o duce bine, astfel că cele mai importante dezamăgiri din perioada ianuarie – iunie 2024 sunt Mini (🔴-30.4% YoY), Ford (🔴-14.8% YoY), Kia (🔴-9.3% YoY), Tesla (🔴-9.1% YoY) şi Audi (🔴-9% YoY).

Toate detaliile le puteţi analiza aici.

Via: acarom.ro
Cosmin Mușat
Editor la Gadget.ro, pasionat de tot ce înseamnă tehnologie de ultimă oră. Scrie despre cele mai noi informaţii din lumea IT&C, review-uri, gadget-uri nonconformiste etc. Utilizează Samsung Galaxy S25 Ultra și Acer Nitro 5 AN517-52.

Oraşul Stuttgart, cândva un simbol al prosperităţii susţinut de industria auto germană, ar putea intra într-un soi de faliment

Stuttgart, un oraş cu o populaţie de aproape 600.000 de locuitori, este capitala landului german Baden-Württemberg şi al şaselea oraş din Germania ca dimensiune. Acesta a fost foarte mult timp un simbol al prosperităţii susţinut de industria auto germană, aici având sedii companii uriaşe precum Mercedes, Porsche, Bosch, SMR Automotive sau Mahle.

Chinezii de la SAIC anunţă vânzări record în Europa în 2025 pentru marca MG (şi în România cifrele arată bine)

MG este o marcă auto britanică ce a fost lansată în 1924, dar care în prezent este deţinută de grupul chinez SAIC. Compania livrează în general maşini accesibile ca preţ, unele care concurează pe acelaşi segment cu Dacia, Suzuki, Skoda sau Renault.

De la 1 iulie 2026 se măreşte valoarea punctului de amendă (vom avea astfel amenzi de circulaţie mai mari)

După cum probabil aţi citit zilele acestea prin presă, guvernul intenţionează să mărească salariul minim pe economie de la 1 iulie 2026. Acesta va creşte de la 4050 lei, la 4325 lei (atenţie, vorbim despre salariul brut aici).