Dacia are probleme cu producţia motoarelor ECO-G (benzină şi GPL). Pentru moment această motorizare a fost scoasă din configurator

/
/
11 iun. 22
/

Dacia are probleme de aprovizionare cu componentele necesare producţiei de motoare ECO-G (benzină şi GPL), iar din acest motiv în prezent nu mai pot fi comandate maşini cu această motorizare.

Decizia de suspendare este una temporară, asta până când lanţul de aprovizionare îşi va reveni. Dacă intraţi pe site-ul Dacia la secţiunea configurator veţi observa că motorul ECO-G lipseşte.

Reprezentanţii Dacia au confirmat situaţia, aceştia afirmând că „lanțul de aprovizionare GPL se confruntă în prezent cu probleme care sunt create de criza din industrie. Dacia își suspendă temporar comenzile pentru versiunile echipate cu motoare ECO-G pentru anumite modele.”

Motoarele de 1 litru ale grupului Renault au un concept original, unul care le permite să funcționeze alternativ cu benzină și gaz lichefiat, șoferul având posibilitatea să schimbe tipul de carburant în mers. Motoarele au fost adaptate pentru a putea funcționa dual, având instalată o a doua rampă de injectoare, specifice pentru GPL, în timp ce motorul a fost ranforsat pentru a putea fi compatibil cu arderea gazului. În același timp, mașinile au un al doilea rezervor instalat în portbagaj, în locul roții de rezervă. Producția motoarelor și a mașinilor cu GPL este realizată de Dacia împreună cu partenerii italieni de la Landi Renzo, unul dintre cei mai mari producători de instalații GPL din Europa.

Personal am avut patru ani maşină cu GPL şi am fost foarte mulţumit de ea. Nu ştiu cât de actualitate mai este, însă întreaga experienţă cu procesul de instalare am povestit-o aici.

Sursa: profit.ro
Cosmin Mușat
Editor la Gadget.ro, pasionat de tot ce înseamnă tehnologie de ultimă oră. Scrie despre cele mai noi informaţii din lumea IT&C, review-uri, gadget-uri nonconformiste etc. Utilizează Samsung Galaxy S25 Ultra și Acer Nitro 5 AN517-52.

Oraşul Stuttgart, cândva un simbol al prosperităţii susţinut de industria auto germană, ar putea intra într-un soi de faliment

Stuttgart, un oraş cu o populaţie de aproape 600.000 de locuitori, este capitala landului german Baden-Württemberg şi al şaselea oraş din Germania ca dimensiune. Acesta a fost foarte mult timp un simbol al prosperităţii susţinut de industria auto germană, aici având sedii companii uriaşe precum Mercedes, Porsche, Bosch, SMR Automotive sau Mahle.

Chinezii de la SAIC anunţă vânzări record în Europa în 2025 pentru marca MG (şi în România cifrele arată bine)

MG este o marcă auto britanică ce a fost lansată în 1924, dar care în prezent este deţinută de grupul chinez SAIC. Compania livrează în general maşini accesibile ca preţ, unele care concurează pe acelaşi segment cu Dacia, Suzuki, Skoda sau Renault.

De la 1 iulie 2026 se măreşte valoarea punctului de amendă (vom avea astfel amenzi de circulaţie mai mari)

După cum probabil aţi citit zilele acestea prin presă, guvernul intenţionează să mărească salariul minim pe economie de la 1 iulie 2026. Acesta va creşte de la 4050 lei, la 4325 lei (atenţie, vorbim despre salariul brut aici).