Dacia are probleme cu producţia motoarelor ECO-G (benzină şi GPL). Pentru moment această motorizare a fost scoasă din configurator

/
/
11 iun. 22
/

Dacia are probleme de aprovizionare cu componentele necesare producţiei de motoare ECO-G (benzină şi GPL), iar din acest motiv în prezent nu mai pot fi comandate maşini cu această motorizare.

Decizia de suspendare este una temporară, asta până când lanţul de aprovizionare îşi va reveni. Dacă intraţi pe site-ul Dacia la secţiunea configurator veţi observa că motorul ECO-G lipseşte.

Reprezentanţii Dacia au confirmat situaţia, aceştia afirmând că „lanțul de aprovizionare GPL se confruntă în prezent cu probleme care sunt create de criza din industrie. Dacia își suspendă temporar comenzile pentru versiunile echipate cu motoare ECO-G pentru anumite modele.”

Motoarele de 1 litru ale grupului Renault au un concept original, unul care le permite să funcționeze alternativ cu benzină și gaz lichefiat, șoferul având posibilitatea să schimbe tipul de carburant în mers. Motoarele au fost adaptate pentru a putea funcționa dual, având instalată o a doua rampă de injectoare, specifice pentru GPL, în timp ce motorul a fost ranforsat pentru a putea fi compatibil cu arderea gazului. În același timp, mașinile au un al doilea rezervor instalat în portbagaj, în locul roții de rezervă. Producția motoarelor și a mașinilor cu GPL este realizată de Dacia împreună cu partenerii italieni de la Landi Renzo, unul dintre cei mai mari producători de instalații GPL din Europa.

Personal am avut patru ani maşină cu GPL şi am fost foarte mulţumit de ea. Nu ştiu cât de actualitate mai este, însă întreaga experienţă cu procesul de instalare am povestit-o aici.

Sursa: profit.ro
Cosmin Mușat
Editor la Gadget.ro, pasionat de tot ce înseamnă tehnologie de ultimă oră. Scrie despre cele mai noi informaţii din lumea IT&C, review-uri, gadget-uri nonconformiste etc. Utilizează Samsung Galaxy S25 Ultra și Acer Nitro 5 AN517-52.

Sezonul 2025 din Formula 1 se încheie în acest weekend, iar lupta pentru titlul mondial se dă între trei piloţi (se anunţă 3 zile explozive)

În luna februarie a acestui an vă scriam un articol legat de startul noului sezon de Formula 1. Cum timpul nu iartă pe nimeni, iată că vin în atenţia voastră cu un nou articol, unul în care vă prezint finalul sezonului.

Un nou brand auto chinezesc va intra în România în 2026 (face parte din grupul Chery)

Lansările de branduri auto chinezeşti vor continua şi în 2026, piaţa de maşini noi din România urmând a deveni din ce în ce mai aglomerată.

Românii au cumpărat masiv maşini noi în luna noiembrie, creşterea fiind de peste 35% an pe an

Într-o ţară în care la nivel economic cureaua a fost strânsă începând cu a doua jumătate a anului, vânzările de maşini noi merg exact invers, impulsionate oarecum şi de relansarea programului Rabla în varianta cu buget mai mic.