Dacia – brandul auto cu cea mai mare creștere în prima jumătate a lui 2019

/
/
29 iul. 19
/

JATO Dynamics a venit cu mai multe informații legate de evoluția pieței auto din Europa, iar Dacia joacă un rol important. Este brandul cu cea mai mare creștere din punct de vedere al market share-ului.

Vânzările au crescut de la 280.500 unități în prima jumătate a lui 2018 la 312.900 unități în anul curent. Astfel este atinsă o creștere de 12%, iar ponderea în piață urcă la 3.73% (0.5% în plus).

Cel mai puternic market share al Dacia:

  • România – 29.8%;
  • Cehia – 7%;
  • Franța – 6.6%;
  • Slovacia – 6.6%;
  • Ungaria – 6.55.

Țările în care vânzările Dacia au mers cel mai bine:

  1. Franța – 76.000 unități;
  2. Italia – 49.000 unități;
  3. Germania – 41.000 unități;
  4. Spania – 33.000 unități;
  5. România – 21.000 unități.

Automobilele Dacia cu cea mai mare cerere:

  • Dacia Duster (cel mai vândut SUV 4×4 din Europa în iunie 2019);
  • Dacia Sandero.

România este piața auto cu cea mai mare creștere în prima jumătate a lui 2019: 71.646 unități vândute și creștere de 19% față de primele 6 luni din 2018. La polul opus se află Suedia cu o scădere de 25.65%. De fapt, România cu +19% 4 este lider ca și creștere (pe locurile 2 și 3 se află Grecia cu +5.2% și Ungaria cu +4.4%).

Cele mai mari piețe europene ca volum:

  1. Germania – 1.84 milioane unități;
  2. Marea Britanie – 1.26 milioane unități;
  3. Franța – 1.15 milioane unități;
  4. Italia – 1.08 milioane unități;
  5. Spania – 0.70 milioane unități.
Sursa: JATO.com
Categorii: gAuto
Cuvinte cheie: Dacia, JATO Dynamics
Emil Dragotă
Co-Fondator al GADGET.ro; Pasionat de tehnologia mobilă, scrie review-urile pentru telefoane mobile, tablete, portabile, aparate foto & video, diferite gadgets etc. Utilizează Samsung Galaxy S25 Ultra, Sony ZV-E10 pentru fotografiile și materialele video făcute la recenziile de pe site. Notebook-ul de gaming Gigabyte Aorus 16X 9SG a fost transformat în desktop PC ad-hoc alături de Mac Mini cu Apple M4. Îi plac discuțiile civilizate bazate pe argumente.

Oraşul Stuttgart, cândva un simbol al prosperităţii susţinut de industria auto germană, ar putea intra într-un soi de faliment

Stuttgart, un oraş cu o populaţie de aproape 600.000 de locuitori, este capitala landului german Baden-Württemberg şi al şaselea oraş din Germania ca dimensiune. Acesta a fost foarte mult timp un simbol al prosperităţii susţinut de industria auto germană, aici având sedii companii uriaşe precum Mercedes, Porsche, Bosch, SMR Automotive sau Mahle.

Chinezii de la SAIC anunţă vânzări record în Europa în 2025 pentru marca MG (şi în România cifrele arată bine)

MG este o marcă auto britanică ce a fost lansată în 1924, dar care în prezent este deţinută de grupul chinez SAIC. Compania livrează în general maşini accesibile ca preţ, unele care concurează pe acelaşi segment cu Dacia, Suzuki, Skoda sau Renault.

De la 1 iulie 2026 se măreşte valoarea punctului de amendă (vom avea astfel amenzi de circulaţie mai mari)

După cum probabil aţi citit zilele acestea prin presă, guvernul intenţionează să mărească salariul minim pe economie de la 1 iulie 2026. Acesta va creşte de la 4050 lei, la 4325 lei (atenţie, vorbim despre salariul brut aici).