Cei de la EuroNCAP au publicat astăzi o listă cu noi maşini trecute prin testele sale de siguranţă. Dacă modele precum Honda HR-V și DS4 au trecut prin toate etapele aferente, în cazul Dacia Jogger reprezentanţii EuroNCAP au acordat o stea fără a testa efectiv maşina.
Cel mai nou model Dacia nu a fost testat deoarece acesta a fost asimilat din punct de vedere tehnic cu Dacia Sandero, astfel că au fost luate drept etalon rezultatele obţinute de cea din urmă. Deşi Dacia Sandero a primit 2 stele la evaluarea de anul trecut, Dacia Jogger a primit o singură stea deoarece suferă de o deficiență importantă (conform celor de la EuroNCAP): nu are avertizor de centură de siguranță pentru locurile din spate (locurile 6 și 7). Este vorba despre cele două locuri care se demontează și pentru care Dacia nu a instalat și cablajul necesar unui avertizor sonor, pentru că acesta ar fi împiedicat demontarea acestor scaune.
Reprezentanții Dacia au declarat că „Jogger este un vehicul sigur de segment C omologat în conformitate cu normele europene de siguranță. Jogger oferă un nivel înalt de protecție pentru toți ocupanții, fiind mai sigur decât multe dintre vehiculele aflate în circulație. EuroNCAP are un protocol propriu de testare, care evoluează permanent și care devine tot mai sever la fiecare doi ani, în special în cazul sistemelor de asistență la condus (ADAS). Dacia Jogger este identică din punct de vedere structural cu Sandero Stepway dar dispune de un profil diferit al pavilionului în partea din spate. În baza protocolului utilizat de EuroNCAP, versiunea Jogger cu 5 locuri ar trebui să aibă același punctaj ca Sandero, adică 4 stele pentru protecția ocupanților (protecția reală în caz de accident) și 2 stele în total. Punctajul final atribuit modelului Jogger este legat doar de cel al versiuni cu 7 locuri: 1 stea (explicată prin absența sistemului de avertizare a fixării centurii de protecție și a sistemului Isofix pe rândul al treilea – amovibil – de scaune). Obiectivul Dacia nu este de a obține cu orice preț stele EuroNCAP prin introducerea pe vehiculele sale ale unor echipamente din categoria sistemelor de asistență (ADAS) pe care clienții noștri nu și le doresc sau pentru care nu sunt dispuși să plătească în prezent”.