Dacia s-ar putea separa de Renault şi ar fi parte dintr-o companie nouă axată pe activităţi cu motoare cu combustie

/
/
12 mai 22
/

Mai toţi giganţii auto încep să facă schimbări de organizare, aceştia încercând implementarea unei delimitări clare între viitor (motoare electrice, software etc.) şi trecut / prezent (motoare termice).

Renault îşi propune să se împartă în două entităţi. Compania principală a grupului se va ocupa de vehicule electrice şi tot ce implică această categorie, urmând ca o companie secundară ce va cuprinde şi Dacia să rămână axată pe activităţi din zona motoarele cu combustie.

Renault vizează pentru noua companie activitățile de inginerie (o parte din Technocentre, Renault Software Lab, centrul de testare de la Lardy și alte obiective din regiunea Île-de-France), industrie (Electricity, uzina de la Cléon) precum și funcțiile suport legate de aceste activități.

În ceea ce privește activitățile care cuprind dezvoltarea, producția și vânzarea de mașini cu motoare cu combustie, inclusiv cele hibride, Renault vorbește despre o a doua entitate, care ar cuprinde activitățile din afara Franței. Viitoarea entitate pentru motoare cu combustie ar urma să grupeze uzinele Motores (Spania), Sevilla (Spania), Cacia (Portugalia), Bursa (Turcia), Mioveni (România), Curitiba (Brazilia), CorMecanica (Chile), PFA (Argentina), precum și centrele de inginerie și R&D RTS (Spania), RTR (România și Turcia), RTA (Brazilia), la care se adaugă funcțiile suport legate de aceste activități.

Mai multe detalii despre strategia Renaulat vom afla în toamna acestui an. Se vehiculează că noile entităţi vor fi create în 2023.

Sursa: profit.ro
Categorii: gAuto
Cuvinte cheie: Dacia, Renault
Cosmin Mușat
Editor la Gadget.ro, pasionat de tot ce înseamnă tehnologie de ultimă oră. Scrie despre cele mai noi informaţii din lumea IT&C, review-uri, gadget-uri nonconformiste etc. Utilizează Samsung Galaxy S25 Ultra și Acer Nitro 5 AN517-52.

De la 1 iulie 2026 se măreşte valoarea punctului de amendă (vom avea astfel amenzi de circulaţie mai mari)

După cum probabil aţi citit zilele acestea prin presă, guvernul intenţionează să mărească salariul minim pe economie de la 1 iulie 2026. Acesta va creşte de la 4050 lei, la 4325 lei (atenţie, vorbim despre salariul brut aici).

De la Dacia Logan de 5000 de euro în 2005, la Dacia Logan de 15.000 euro în 2025 (în 20 de ani preţul de plecare s-a triplat)

În septembrie 2004 Dacia începea să livreze primele unităţi ale celui mai recent model al său, Dacia Logan. „Maşina de 5000 de euro” cum era promovată atunci, a ajuns rapid la inimile românilor, iar din 2005 a fost an de an în topul celor mai bine comercializate autovehicule din România (2005 a fost primul an…

Ce anvelope de iarnă recomandați în 2025 și la cât timp sau număr de kilometri considerați că trebuiesc a fi schimbate?

Cred că deja mare parte dintre cei ce schimbă anvelopele între sezoane au făcut vizita la service sau au realizat operațiunea pe acasă. Temperaturile au coborât recent sub pragul a 0 grade Celsius, iar anvelopele de vară nu le-aș mai vedea recomandate.