gAuto

Piaţa auto din Uniunea Europeană se află pe un trend ascendent, în primele patru luni ale anului fiind înmatriculate aproape 3.7 milioane de maşini, în creştere cu 6.6% vs aceeaşi perioadă din 2023. Am detaliat acest subiect într-un articol dedicat scris în urmă cu câteva zile.

În completarea a ceea ce am povestit anterior, aflăm că la nivel invidual Dacia Sandero nu prea are adversar în Uniunea Europeană. În perioada ianuarie – aprilie 2024 au fost înmatriculate 97.021 unităţi de Dacia Sandero, în creştere cu 23% vs aceeaşi perioadă din 2023. Pe locurile imediat următoare, dar la o distanţă considerabilă, regăsim modelele Volkswagen Golf cu 85.781 unităţi şi Peugeot 208 cu 75.249 unităţi.

Important de menţionat că în top 15 mai avem alte două maşini produse în România şi anume Ford Puma pe locul 11 cu 58.817 unităţi (+28% YoY) şi Dacia Duster pe locul 13 cu 56.143 unităţi (-4% vs YoY). De remarcat că Dacia Duster are cea mai mare scădere YoY din top, însă avem şi o explicaţie: şoferii aşteaptă noua generaţie Dacia Duster 3.

Iată cum arată TOP 15 modele înmatriculate în Uniunea Europeană în primele patru luni ale anului:

🚗Dacia Sandero – 97.021 unităţi (+23% YoY🟢);

🚗Volkswagen Golf – 85.781 unităţi (+53% YoY🟢);

🚗Peugeot 208 – 75.249 unităţi (+11% YoY🟢);

🚗Renault Clio – 71.560 unităţi (+19% YoY🟢);

🚗Skoda Octavia – 69.760 unităţi (+37% YoY🟢);

🚗Citroen C3 – 69.129 unităţi (+47% YoY🟢);

🚗Volkswagen T-Roc – 68.917 unităţi (-4% YoY🔴);

🚗Toyota Yaris Cross – 65.697 unităţi (-2% YoY🔴);

🚗Toyota Yaris – 61.755 unităţi (+18% YoY🟢);

🚗Peugeot 2008 – 59.707 unităţi (+14% YoY🟢);

🚗Ford Puma – 58.817 unităţi (+28% YoY🟢);

🚗Volkswagen Tiguan – 58.748 unităţi (+0% YoY🟡);

🚗Dacia Duster – 56.143 unităţi (-4% YoY🔴);

🚗Hyundai Tucson – 53.725 unităţi (+1% YoY🟢);

🚗Fiat Panda – 52.318 unităţi (+22% YoY🟢).

Sursa: zf.ro