Criza globală de semiconductori obligă producătorii auto să livreze maşinile din ce în ce mai greu, în unele cazuri vorbim de aşteptări şi de 6 – 9 luni.
În cazul Dacia nu s-a ajuns încă la asemenea perioade de aşteptare, însă şi aici vorbim de livrări la 2 – 3 luni de la emiterea comenzilor. Echipa de marketing a transformat această situaţie într-o oportunitate, iar în perioada septembrie – noiembrie a testat în Germania, Italia şi Franţa o campanie denumită Dacia Up & Go.
Prin intermediul acesteia un cumpărător poate selecta pachetul Dacia Up & Go, unul ce creşte puţin preţul final al maşinii, dar garantează o livrare rapidă în maxim 30 de zile. Testul a fost realizat pe modelul Dacia Duster, iar în campanie au fost prinse doar două variante: 4×2 ECO-G 100 (benzină + GPL) şi 4×2 Blue dCi 115 (diesel), ambele în opţiunea Prestige + opţionale. Clientul îşi putea alege practic doar culoare şi motorul, restul fiind preconfigurat. Prin acest pachet Dacia vinde mașini cu valoare adăugată mare, acestea primind prioritate la asamblare. Clientul este astfel mulţumit că primeşte maşina în maxim 30 de zile, iar producătorul auto că vinde preponderent mașinile cu profit ridicat.
Se pare că această campanie a prins foarte bine, brandul românesc reuşind să vândă peste 10.000 unităţi în cele trei ţări. Succesul este unul nesperat, iar Dacia se gândeşte ca în curând să extindă campania şi la modelele Dacia Sandero şi Dacia Jogger.
În România nu avem încă o asemenea campanie, însă pe site-ul oficial avem o nouă secţiune intitulată “Promoţii automobile cu livrare rapidă”, iar pagina este în lucru. Foarte probabil ceva similar Dacia Up & Go urmează în 2022 şi în ţara noastră.