Ford continuă să piardă mulţi bani din maşinile electrice (aproximativ 25.000 de dolari / maşină), în contextul unui trimestru bun la nivel de venituri și profit

gAuto
/
/
27 oct. 25
/

Ford a publicat recent datele financiare aferente celui de-al treilea trimestru din 2025, iar cifrele arată nesperat de bine pentru compania americană.

Ford a înregistrat în perioada iulie – septembrie o cifră de afaceri de 50.5 miliarde de dolari, în creştere cu 9% vs aceeaşi perioadă din 2024. Şi profitul arată mult mai bine, astfel că gigantul auto a raportat un câştig net de 2.4 miliarde de dolari, cu 1.6% mai mare decât cel înregistrat în acelaşi interval de anul trecut.

Compania a reuşit de asemenea să înregistreze un flux de numerar operațional de 7.4 miliarde de dolari și un flux de numerar liber ajustat de 4.3 miliarde de dolari.

Ford a reuşit să vândă în cel de-al treilea trimestru al anului peste 733.000 de vehicule cu combustie şi hybrid şi aproximativ 50.000 de vehicule electrice. Acestea din urmă însă continuă să fie un călcâi al lui Ahile pentru companie, pierderile diviziei fiind de aproximativ 25.000 de dolari / maşină. Sigur că acestea se reduc periodic, însă ritmul nu pare unul susţinut.

Producătorul auto este nevoit să ofere reduceri de preţ importante în pieţele sale cheie, Statele Unite ale Americii şi Europa, deoarece trebuie să menţină un volum suficient de ridicat cât să îi permită atingerea ţintelor de emisii.

La nivel de 2025 ca întreg, Ford a înregistrat în primele 9 luni venituri de 141.4 miliarde de dolari (+3% vs aceeaşi perioadă din 2024) şi un profit de 2.9 miliarde de dolari (-1.2% vs aceeaşi perioadă de anul trecut).

Sursa: profit.ro

Cosmin Mușat
Editor la Gadget.ro, pasionat de tot ce înseamnă tehnologie de ultimă oră. Scrie despre cele mai noi informaţii din lumea IT&C, review-uri, gadget-uri nonconformiste etc. Utilizează Samsung Galaxy S25 Ultra și Acer Nitro 5 AN517-52.

Sezonul 2025 din Formula 1 se încheie în acest weekend, iar lupta pentru titlul mondial se dă între trei piloţi (se anunţă 3 zile explozive)

În luna februarie a acestui an vă scriam un articol legat de startul noului sezon de Formula 1. Cum timpul nu iartă pe nimeni, iată că vin în atenţia voastră cu un nou articol, unul în care vă prezint finalul sezonului.

Un nou brand auto chinezesc va intra în România în 2026 (face parte din grupul Chery)

Lansările de branduri auto chinezeşti vor continua şi în 2026, piaţa de maşini noi din România urmând a deveni din ce în ce mai aglomerată.

Românii au cumpărat masiv maşini noi în luna noiembrie, creşterea fiind de peste 35% an pe an

Într-o ţară în care la nivel economic cureaua a fost strânsă începând cu a doua jumătate a anului, vânzările de maşini noi merg exact invers, impulsionate oarecum şi de relansarea programului Rabla în varianta cu buget mai mic.