Din 2026 am putea plăti un impozit auto ce nu va ţine cont doar de capacitatea cilindrică, ci şi de norma de poluare (cu cât maşina va fi mai veche, cu atât impozitul va fi mai mare)

gAuto
/
/
10 aug. 25
/

Conform Codului Fiscal, Articolul 470, baza de impozitare auto din prezent ţine cont doar de capacitatea cilindrică a motorului (fiecare segment de 200 cm3 sau fracţiune se înmulţeşte cu suma stabilită în lei de consiliul local, sumă care poate varia în funcţie de localitate şi tipul vehiculului).

Dacă vreţi să aflaţi cât trebui să plătiţi pentru 2025 (asta dacă nu aţi făcut-o deja), intraţi pe impozitauto.ro şi introduceţi aici toate informaţiile solicitate (la final veţi primi exact suma pe care trebuie să o plătiţi pentru maşina voastră).

Din 2026 însă, lucrurile s-ar putea schimba. La solicitarea Comisiei Europene, ţările membre sunt nevoite să introducă şi principiul „poluatorul plăteşte” în calcularea impozitului auto. În teorie, cu cât o maşină are o normă de poluare mai veche (Euro 1, 2, 3 etc.), cu atât proprietarul va plăti mai mult.

Costurile cu impozitul auto ar putea creşte astfel în medie cu până la 20 – 30%, iar în cazul celor cu maşini foarte vechi, acestea s-ar putea dubla, chiar tripla comparativ cu cât au plătit în 2025.

Ţara noastră are al patrulea cel mai îmbătrânit parc auto din Uniunea Europeană (vârsta medie a unei maşini în România este de 14.9 ani). Şi dacă tot vorbim de statistici, vă mai zic şi că 75% din automobilele din ţara noastră au o vechime de peste 11 ani, iar aproximativ 20 – 25% au o vechime de peste 20 de ani.

Sursa: digi24.ro

Cosmin Mușat
Editor la Gadget.ro, pasionat de tot ce înseamnă tehnologie de ultimă oră. Scrie despre cele mai noi informaţii din lumea IT&C, review-uri, gadget-uri nonconformiste etc. Utilizează Samsung Galaxy S25 Ultra și Acer Nitro 5 AN517-52.

Ce anvelope de iarnă recomandați în 2025 și la cât timp sau număr de kilometri considerați că trebuiesc a fi schimbate?

Cred că deja mare parte dintre cei ce schimbă anvelopele între sezoane au făcut vizita la service sau au realizat operațiunea pe acasă. Temperaturile au coborât recent sub pragul a 0 grade Celsius, iar anvelopele de vară nu le-aș mai vedea recomandate. 

Uniunea Europeană a cedat şi renunţă la planul ca din 2035 să avem doar maşini electrice (cum se prezintă noua propunere?)

În foarte scurt timp se va oficializa o decizie despre care am tot vorbit în ultima perioadă, una care a fost luată la presiunea industriei auto europene.

Cât costa noua Dacia cu autonomie ce ajunge pâna la aproape 1600 de kilometri?

În luna octombrie cei de la Dacia au anunţat noua gamă de modele, marca românească aducând versiuni facelift pentru Dacia Sandero, Sandero Stepway, Jogger şi Logan.