Din 2026 am putea plăti un impozit auto ce nu va ţine cont doar de capacitatea cilindrică, ci şi de norma de poluare (cu cât maşina va fi mai veche, cu atât impozitul va fi mai mare)

gAuto
/
/
10 aug. 25
/

Conform Codului Fiscal, Articolul 470, baza de impozitare auto din prezent ţine cont doar de capacitatea cilindrică a motorului (fiecare segment de 200 cm3 sau fracţiune se înmulţeşte cu suma stabilită în lei de consiliul local, sumă care poate varia în funcţie de localitate şi tipul vehiculului).

Dacă vreţi să aflaţi cât trebui să plătiţi pentru 2025 (asta dacă nu aţi făcut-o deja), intraţi pe impozitauto.ro şi introduceţi aici toate informaţiile solicitate (la final veţi primi exact suma pe care trebuie să o plătiţi pentru maşina voastră).

Din 2026 însă, lucrurile s-ar putea schimba. La solicitarea Comisiei Europene, ţările membre sunt nevoite să introducă şi principiul „poluatorul plăteşte” în calcularea impozitului auto. În teorie, cu cât o maşină are o normă de poluare mai veche (Euro 1, 2, 3 etc.), cu atât proprietarul va plăti mai mult.

Costurile cu impozitul auto ar putea creşte astfel în medie cu până la 20 – 30%, iar în cazul celor cu maşini foarte vechi, acestea s-ar putea dubla, chiar tripla comparativ cu cât au plătit în 2025.

Ţara noastră are al patrulea cel mai îmbătrânit parc auto din Uniunea Europeană (vârsta medie a unei maşini în România este de 14.9 ani). Şi dacă tot vorbim de statistici, vă mai zic şi că 75% din automobilele din ţara noastră au o vechime de peste 11 ani, iar aproximativ 20 – 25% au o vechime de peste 20 de ani.

Sursa: digi24.ro

Cosmin Mușat
Editor la Gadget.ro, pasionat de tot ce înseamnă tehnologie de ultimă oră. Scrie despre cele mai noi informaţii din lumea IT&C, review-uri, gadget-uri nonconformiste etc. Utilizează Samsung Galaxy S25 Ultra și Acer Nitro 5 AN517-52.

Sezonul 2025 din Formula 1 se încheie în acest weekend, iar lupta pentru titlul mondial se dă între trei piloţi (se anunţă 3 zile explozive)

În luna februarie a acestui an vă scriam un articol legat de startul noului sezon de Formula 1. Cum timpul nu iartă pe nimeni, iată că vin în atenţia voastră cu un nou articol, unul în care vă prezint finalul sezonului.

Un nou brand auto chinezesc va intra în România în 2026 (face parte din grupul Chery)

Lansările de branduri auto chinezeşti vor continua şi în 2026, piaţa de maşini noi din România urmând a deveni din ce în ce mai aglomerată.

Românii au cumpărat masiv maşini noi în luna noiembrie, creşterea fiind de peste 35% an pe an

Într-o ţară în care la nivel economic cureaua a fost strânsă începând cu a doua jumătate a anului, vânzările de maşini noi merg exact invers, impulsionate oarecum şi de relansarea programului Rabla în varianta cu buget mai mic.