Piaţa auto suferă o puternică transformare, iar aici mă refer la marea trecere de la motoarele termice la cele electrice. Chiar dacă pe noi ne interesează în mod special piaţa europeană, această schimbare oarecum radicală are loc în toată lumea.
Şi totuşi, piaţa auto ar mai putea trece printr-o altă modificare de perspectivă. În prezent maşinile sunt disponibile în mai multe versiuni cu diverse echipări, iar pe lângă aceste dotări standard se mai pot aplica contra cost şi unele opţionale. Acestea sunt configurate înainte de comandă şi sunt utilizabile până la vânzarea / schimbarea maşinii.
BMW propune o nouă metodă de monetizare, una ce ar putea ajunge trend în rândul producătorilor auto: abonamentul la dotările opţionale. Compania germană testează în mai multe ţări un abonament lunar / anual pentru opţionale precum încălzire în scaune, încălzire în volan, fază lungă automată, adaptive cruise control, înregistrare video cu camera de marşarier etc.
Maşinile vin echipate în standard cu toate cele necesare (software şi hardware), iar fiecare şofer poate activa / dezactiva oricând un astfel de abonament prin intermediul ConnectedDrive Store. De exemplu, în Coreea de Sud un şofer trebuie să plătească echivalentul a 18 dolari / lună dacă vrea încălzire în scaune, 12 dolari / lună pentru încălzire în volan sau 42 dolari / lună pentru adaptive cruise control cu centrare pe bandă. Dacă şoferul vrea să iasă mai ieftin, poate plăti şi anual.
În mărinimia sa, BMW oferă pentru anumite opţiuni posibilitatea de a le testa gratuit timp de o lună.
Cum vi s-ar părea o astfel de posibilitatea în viitor ? Maşină electrică cu dotări opţionale pe abonament (după ce dai 25.000 – 30.000 euro pentru un model ceva mai bun, ulterior mai trebuie să plăteşti 50 – 100 euro / lună pentru a avea încălzire în scaune, Android Auto şi adaptive cruise control) ?