Vânzările de maşini electrice sunt în continuare pe un trend pozitiv la nivel global, însă volumul acestora este cu mult sub estimările prea optimiste făcute de marii producători în urmă cu ceva ani.
În tot acest context imprevizibil al pieţei, unele mărci îşi regândesc strategiile din mers pe acest segment. Recent am aflat că Ford renunţă la ideea de a produce doar maşini electrice din 2030 în Europa, iar mai nou o decizie similară a fost luată şi de Volvo.
Compania suedezo-chineză a accelerat încă din 2021 procesul de electrificare şi chiar dacă a făcut paşi importanţi în această direcţie, evoluţia pieţei din ultimele trimestre a convins-o că nu poate duce la capăt decizia de a avea doar maşini electrice până în 2030, astfel că va comercializa modele hibrid şi după acest an.
Noile estimări ale reprezentanţilor Volvo susţin că în 2030 îşi doresc ca 90% din vânzări să fie generate de modele electrice şi plug-in hybrid, iar restul de 10% să fie susţinute de modelele hibrid.
Observaţi că schimbările de strategii nu sunt radicale, sunt simple adaptări care răspund la ce se întâmplă în industrie. Cert este că în continuare maşinile electrice reprezintă viitorul, doar că ritmul de adopţie al acestora este ceva mai lent.