Scris de GRiDER
Enter The Matrix Part 1/2
“Welcome to the Real World“
Enter The Matrix se prezinta a fi un sidestory din perspectiva a doua caractere din filmul Matrix 2: Niobe si Ghost. Desi scurt story-ul mi-a placut (Ok, e preluat din film :D): Te plimbi prin Matrix (Zona restransa logic, joc vechi), bati cativa oameni sau ii impusti alegi tu, ca sa-l ajuti pe Neo sa salveze Zion-ul. Ok, asta ar fi plotul jocului, acum trecem la engine si ce poate face .
In 4 Locuri exceleaza: Sistemul de arme, karate, aparare si Bullettime dar in al 5-lea o da in balti rau de tot: Driving. Daca esti Ghost chiar si la easy difficulty vei avea nevoie de nervi de otel cand va fi computerul la condus (2 Locuri + 1 unde conduci tu si atunci mi-a trebuit peste 20 de restarturi ca sa trec).
Din prima secunda in care am inceput bataia proprie cu politistii, sistemul de lupta m-a lasat masca: 2 Moduri de lovire: Cu pumnii sau picioarele sau chiar combinat, posibilitate de a folosi bullettime in caz in care vreti sa filmati cat de bine ii pocniti p-aia.
Pro Sistem Lupta :
– Posibilitate de combo scheme
– Folosirea Bullettime-ului
– Posibilitate de combinare cu sistemul de arme (Faci scheme si deodata scoti pistolu si tragi in pieptul lui)
– combinarea anumitor taste duc la diferite scheme de atac: de exemplu Inainte + Click 1 e diferit fata de Inapoi + Click 1 (Combinati si descoperiti singuri)
Cons Sistem Lupta:
– In atac camera se roteste singura intr-un unghi cinematografic (Da, oarecum e o solutie buna dar : ) nu este posibila modificarea unghiului in asa fel incat sa poti vedea ce se intampla in fata/spate etc. Asa ca e recomandat sa click-uiesti mouse-ul pana nu mai poti cand esti putin cam inconjurat.
Armele: O varietate destul de mare de la Glock si USP pana la M4A1 si Lansatoare de Grenazi/Rachete.
Bullettime-ul in acest tip de atac este putin irealistic, viteza gloantelor fiind prea mult incetinite in schimb ce CPU-ul se schimba in continuare cu o viteza destul de mare fata de gloante .
Pro Sistem Arme:
– Varietate mare de arme
– Scheme Matrix ( Sarituri de pe zid, sarituri in aer, mers pe perete etc )
– Posibilitate Zoom la orice arma
Cons Sistem Arme:
– Lipsa crosshair-ului in modul normal ( Necesita zoom sau bullettime – deci iti trebuie putina orientare )
Bullettime : Cum sa poata lipsi tocmai intr-un joc Matrix ??? Ei bine, e prezent si folosit cum trebuie este mortal pentru inamici … daca nu, e mortal pentru tine. Bullettime permite anumite trick-uri speciale developate in studioul matrix (daca ati vazut din filme le stiti, ca-s greu de explicat :)) – Mersul pe perete este valabil si fara :). Poate la inceput nu o sa-l gasiti dar e o bara in dreapta jos deasupra caruia scrie Focus ( Mda asta ar fi noul lui nume /:) )
Pro Bullettime :
– Foarte Tare Frate
– Ofera vizibilitatea urmelor din aer a gloantelor (Posibilitate de a te feri astfel de gloante – Exceptie la un sniper )
– Te poti ocupa mai usor de toti inamicii
– Efect cinematografic, arata bine in videouri pe youtube in sistem combat.
Cons Bullettime :
– Viteza dintre gloante si NPC difera, gloantele fiind mult mai incetinite decat miscarile inamicilor CPU. (La tine nu se pune ca tu folosesti)
– Este limitat pe secunda, trebuie sa astepti reincarcarea lui.
Driving System : Oh god, nu e un subiect placut, e o problema cu care am pierdut o ora din joc sau poate mai mult. Prost realizat, singura parte buna e ca masina merge si stie sa vireze. Nu detaliez mult aici asa ca :
Pro Driving :
– Masina arata ca o masina, are roti, caroserie
– Stie sa accelereze sa franeze, sa intoarca
Cons Driving:
– Nu sta bine la sarituri, parca ai intra mereu in gropi cand sari peste un damb, suspensii proaste
– Cerere de nervi de otel inoxidabil cand este randul PC-ului sa conduca …
Sfarsitul primei parti.
In partea a 2-a voi spune despre: Tipuri de inamici, O rapida trecere peste misiuni, Pozele despre joc, Cerintele Jocului, Minijocul inclus in Enter The Matrix si Sistemul de Aparare.