Euroins, cel mai mare asigurator din România, ar putea intra în insolvenţă în orele următoarele (se preconizează o nouă criză în piaţa asigurărilor)

/
/
16 mart. 23
/

Se pare că nu am învăţat nimic din falimentul City Insurance, chiar dacă acest eveniment nefericit a avut loc în urmă cu doar un an şi jumătate.

Piaţa asigurărilor are din nou mari probleme, iar la cum evoluează lucrurile cred că ne pregătim de o nouă criză şi de noi preţuri mărite (asta dacă Autoritatea de Supraveghere Financiară nu va plafona tarifele RCA cum se zvoneşte de câteva zile).

Conform celor mai noi surse profit.ro, în urmă cu doar câteva minute conducerea ASF a decisă să ridice autorizaţia conducerii companiei Euroins, urmând ca în perioada imediat următoare să fie demarate procedurile de gestionare a companiei de către un administrator temporar, în speţă Fondul de Garantare a Asiguraților (FGA).

Aceleaşi surse susţin că nu este imposibilă nici varianta ca ASF să ceară instanţei declanşarea procedurii de insolvenţă în cazul Euroins.

Deşi grupul bulgar Eurohold acuză un atac împotrivă Euroins România, se pare că în urma unei analize de solvabilitate, deficitul SCR (cerinţa de capital de solvabilitate) în cazul Euroins este de peste 400 de milioane de euro, iar deficitul MCR (cerinţa de capital minim) este de peste 250 de milioane de euro.

Rămâne de văzut ce se va întâmpla.

Update: Surse ale unei investigaţii Libertatea susţin că tot în această seară ASF a decis să ridice autorizaţia Euroins, asta însemnând oficial că cel mai mare asigurator din România a intrat în insolvenţă.

Categorii: gAuto
Cosmin Mușat
Editor la Gadget.ro, pasionat de tot ce înseamnă tehnologie de ultimă oră. Scrie despre cele mai noi informaţii din lumea IT&C, review-uri, gadget-uri nonconformiste etc. Utilizează Samsung Galaxy S25 Ultra și Acer Nitro 5 AN517-52.

De la 1 iulie 2026 se măreşte valoarea punctului de amendă (vom avea astfel amenzi de circulaţie mai mari)

După cum probabil aţi citit zilele acestea prin presă, guvernul intenţionează să mărească salariul minim pe economie de la 1 iulie 2026. Acesta va creşte de la 4050 lei, la 4325 lei (atenţie, vorbim despre salariul brut aici).

De la Dacia Logan de 5000 de euro în 2005, la Dacia Logan de 15.000 euro în 2025 (în 20 de ani preţul de plecare s-a triplat)

În septembrie 2004 Dacia începea să livreze primele unităţi ale celui mai recent model al său, Dacia Logan. „Maşina de 5000 de euro” cum era promovată atunci, a ajuns rapid la inimile românilor, iar din 2005 a fost an de an în topul celor mai bine comercializate autovehicule din România (2005 a fost primul an…

Ce anvelope de iarnă recomandați în 2025 și la cât timp sau număr de kilometri considerați că trebuiesc a fi schimbate?

Cred că deja mare parte dintre cei ce schimbă anvelopele între sezoane au făcut vizita la service sau au realizat operațiunea pe acasă. Temperaturile au coborât recent sub pragul a 0 grade Celsius, iar anvelopele de vară nu le-aș mai vedea recomandate.