Ford E-Tourneo Courier sau cum arată un viitor model 100% electric ce va fi produs la Ford Otosan din Craiova

/
/
15 mai 23
/

Ford a prezentat un automobil 100% electric ce va fi realizat în fabrica Ford Otosan de la Craiova. Se numește Ford E-Tourneo Courier și avem detaliile inițiale.

Prezentarea oficială a avut loc în Copenhaga, Danemarca și a făcut parte dintr-un eveniment denumit Bring On Tomorrow Live unde au prezentat planurile Ford pentru viitor, iar E-Tourneo Courier are rolul său (Ford dezvoltă 10 vehicule electrice pe care le va introduce în Europa până în 2024, în urmă cu ceva timp am scris de noul Ford Explorer 🔗.

Este un automobil cu 5 locuri. Folosește un sistem de propulsie electric și a fost gândit spre a fi polivalent. Designul spune Ford că are linii preluate din cele ale SUV-urilor.

Am extras mai multe informații din comunicat:

Stopul din partea spate și designul ales în această zonă

🟩 motor de 100 kW / 136 CP ce folosește tehnologia One-Pedal, modurile de conducere se numesc Normal, Eco și Slippery;

🟩 partea frontală înglobează o bară luminoască cu aspect futurist pe întreaga lățime a mașinii, dar și o grilă cromată cu așa-numitele diamante Ford;

🟩 ajunge la clienții din Europa în versiunea electrică în 2024, iar versiunea cu motor EcoBoost va fi la comandă din vară și cu livrări programate de la sfârșit de an;

🟩 bancheta spate la modelul electric este fracționabilă 60 – 40, consola centrală este configurabilă, are un portbagaj ascuns, compartiment de 44 litri sub capota față;

🟩 panoul de instrumente se numește Digiboard și include sistemul SYNC 4 ce poate fi controlat printr-un display tactil de 12 inci. Există integrare cu Android Auto și Apple CarPlay. Mașina va primi actualizari software OTA;

🟩 opțiunile de încărcare variază de la 11 kW AC și ajung până la 100 kW DC. O încărcare obișnuită AC durează 5.7 ore. O încărcare de 10 minute la o stație publică DC aduce o autonomie de până la 87 km. De la 10 – 80% s-ar încărcare în sub 35 de minute.

Partea frontală cu așa-numitele diamante Ford

E-Tourneo Courier va fi produs în fabrica Ford Otosan de la Craiova din a 2-a parte a lui 2024 alături de crossover-ul Ford Puma ce la rândul său urmează să primească o versiune 100% electrică din 2024.

Declarații oficiale:

Noile modele precum E‑Tourneo Courier reprezintă viitorul Ford în Europa – electrice, plăcute de condus și alimentate de o nevoie neliniștită de aventură. Noul nostru vehicul polivalent complet electric este cea mai recentă demonstrație a eforturilor noastre globale în care am investit mai multe miliarde de dolari pentru a crește producția de vehicule electrice și de a livra vehicule conectate pentru clienții noștri”, a declarat Martin Sander, manager general Ford Model e, Europa.

Am proiectat E-Tourneo Courier pentru a permite clienților să obțină maximum de polivalență în utilizarea zilnică – indiferent că mașina este încărcată pentru aventură alături de familie sau pentru a căra materialele necesare unei lucrări, cu toate scaunele spate rabatate”, a spus Amko Leenarts, director de design Ford, Europa. „Designul inspirat de SUV-uri este robust la exterior și spațios în interior, în timp ce detaliile moderne tipice EV-urilor adaugă exclusivitate și anunță în mod clar E‑Tourneo Courier ca parte a revoluției electrice Ford.

Emil Dragotă
Co-Fondator al GADGET.ro; Pasionat de tehnologia mobilă, scrie review-urile pentru telefoane mobile, tablete, portabile, aparate foto & video, diferite gadgets etc. Utilizează Samsung Galaxy S25 Ultra, Sony ZV-E10 pentru fotografiile și materialele video făcute la recenziile de pe site. Notebook-ul de gaming Gigabyte Aorus 16X 9SG a fost transformat în desktop PC ad-hoc alături de Mac Mini cu Apple M4. Îi plac discuțiile civilizate bazate pe argumente.

De la 1 iulie 2026 se măreşte valoarea punctului de amendă (vom avea astfel amenzi de circulaţie mai mari)

După cum probabil aţi citit zilele acestea prin presă, guvernul intenţionează să mărească salariul minim pe economie de la 1 iulie 2026. Acesta va creşte de la 4050 lei, la 4325 lei (atenţie, vorbim despre salariul brut aici).

De la Dacia Logan de 5000 de euro în 2005, la Dacia Logan de 15.000 euro în 2025 (în 20 de ani preţul de plecare s-a triplat)

În septembrie 2004 Dacia începea să livreze primele unităţi ale celui mai recent model al său, Dacia Logan. „Maşina de 5000 de euro” cum era promovată atunci, a ajuns rapid la inimile românilor, iar din 2005 a fost an de an în topul celor mai bine comercializate autovehicule din România (2005 a fost primul an…

Ce anvelope de iarnă recomandați în 2025 și la cât timp sau număr de kilometri considerați că trebuiesc a fi schimbate?

Cred că deja mare parte dintre cei ce schimbă anvelopele între sezoane au făcut vizita la service sau au realizat operațiunea pe acasă. Temperaturile au coborât recent sub pragul a 0 grade Celsius, iar anvelopele de vară nu le-aș mai vedea recomandate.