Ford lansează în Europa un nou model de clasă mică ce-și dorește să atragă din clienții Daciei Sandero. Chiar dacă se bazează pe o platformă de clasă mini, dimensiunile și spațiul interior îl plasează pe Ford KA+ alături de Fiesta, într-o zonă extrem de disputată pe piața europeană.
Nu vorbim despre un model complet nou, KA+ se vinde de ceva vreme în India sub denumirea de Figo, iar asta s-ar putea să-i pună ceva probleme de adaptare. Sunt sigur că Ford a operat schimbări majore față de varianta indiană. De fapt am fost deja anunțați că au fost operate multe îmbunătățiri atât pentru trenul de rulare, cât și pentru materialele și finisările interioare.
Cel mai important pentru succesul lui Ford KA+ va fi prețul de comercializare, care pentru Germania pleacă de 9.990 de euro. Diferență cam mare față de cea mai ieftină Dacia Sandero, cu ai săi 7.000 de euro pentru varianta de bază.
Ford KA+ va fi disponibil pentru început cu caroserie hatchback, însă este posibil ca pe viitor să avem și un sedan.
Pentru început este disponibil un singur motor de 1.2 l în două variante de putere: 70 CP cu 105 Nm și 85 CP cu 112 Nm. Ambele sunt cuplate la o transmisie manuală în 5 trepte.
Ca dimensiuni, Ford KA+ se prezintă cu 3.929 metri lungime și 1.524 metri înălțime, fiind cu 29 milimetri mai înalt decât un Fiesta. Portbagajul este cu 50 de litri mai mic decât al unui Sandero, oprindu-se la 270 de litri. Spațiul interior pe de altă parte promite să fie mai mare, tocmai datorită înălțimii totale a mașinii.
Pentru cei 10.000 euro ai versiunii de bază primim echipamente standard ca aer condiționat, geamuri electrice față, oglinzi electrice, ESP, șase airbaguri, senzori de monitorizare a presiunii din pneuri, închidere centralizată și sistem audio cu 4 boxe. Opțional poți adăuga sistem Ford SYNC cu control vocal și AppLink sau cheie inteligentă MyKey ce-ți permite să setezi anumite restricții (viteză maximă limitată, volum maxim în sistemul audio ș.a.) când în contact intră o anumită cheie programată corespunzător.
Ford KA+ va ajunge la primii proprietari din toamna acestui an și cel mai probabil vom avea șansa să-l testăm corespunzător și să emitem impresii obiective.