Grupul Volkswagen anunţă că cererea pentru maşini electrice este atât de mare încât unele modele au deja termen de livrare 2023

/
/
19 mart. 22
/

Cererea pentru maşini electrice este într-o creştere accentuată, iar acest lucru se vede inclusiv pe străzi. Dacă în urmă cu 2-3 ani abia recunoşteam un model electric prin trafic, acum le vezi mai peste tot. Cantitativ nu sunt încă multe, dar cu siguranţă numărul acestora va creşte pe repede înainte.

Grupul Volkswagen este unul care a înţeles repede că maşinile electrice sunt viitorul, iar mărcile sale au deja numeroase modele interesante atât ca preţ, cât şi ca design sau dotări. Directorul Financiar al grupului, Arno Arlitz, a declarat presei că cererea este atât de mare, încât unele maşini au termen de livrare deja 2023 (capacitatatea maximă de producţie şi livrare pentru 2022 a fost atinsă). Putem spune că aceste modele sunt sold out.

Conform datelor furnizate de companie, în 2021 întreg grupul a vândut 762.400 de vehicule electrificate (+81% vs 2020), din care 452.900 au fost maşini 100% electrice (+95% vs 2020).

Există însă şi veşti mai puţin plăcute legate de limitarea capacităţilor de producţie. Dacă anul trecut limitele au fost setate de criza globală de semiconductori, în 2022 acestea sunt trasate atât de continuare crizei, cât şi de războiul din Ucraina (producţia totală de maşini ar putea fi redusă anul acesta cu aproximativ 5 milioane de unităţi).

Grupul Volkswagen include mărci importante precum Volkswagen, Audi, Porsche, Skoda, Seat sau Bentley.

Sursa: insideevs.com
Cosmin Mușat
Editor la Gadget.ro, pasionat de tot ce înseamnă tehnologie de ultimă oră. Scrie despre cele mai noi informaţii din lumea IT&C, review-uri, gadget-uri nonconformiste etc. Utilizează Samsung Galaxy S25 Ultra și Acer Nitro 5 AN517-52.

De la 1 iulie 2026 se măreşte valoarea punctului de amendă (vom avea astfel amenzi de circulaţie mai mari)

După cum probabil aţi citit zilele acestea prin presă, guvernul intenţionează să mărească salariul minim pe economie de la 1 iulie 2026. Acesta va creşte de la 4050 lei, la 4325 lei (atenţie, vorbim despre salariul brut aici).

De la Dacia Logan de 5000 de euro în 2005, la Dacia Logan de 15.000 euro în 2025 (în 20 de ani preţul de plecare s-a triplat)

În septembrie 2004 Dacia începea să livreze primele unităţi ale celui mai recent model al său, Dacia Logan. „Maşina de 5000 de euro” cum era promovată atunci, a ajuns rapid la inimile românilor, iar din 2005 a fost an de an în topul celor mai bine comercializate autovehicule din România (2005 a fost primul an…

Ce anvelope de iarnă recomandați în 2025 și la cât timp sau număr de kilometri considerați că trebuiesc a fi schimbate?

Cred că deja mare parte dintre cei ce schimbă anvelopele între sezoane au făcut vizita la service sau au realizat operațiunea pe acasă. Temperaturile au coborât recent sub pragul a 0 grade Celsius, iar anvelopele de vară nu le-aș mai vedea recomandate.