Grupul Volkswagen anunţă că cererea pentru maşini electrice este atât de mare încât unele modele au deja termen de livrare 2023

/
/
19 mart. 22
/

Cererea pentru maşini electrice este într-o creştere accentuată, iar acest lucru se vede inclusiv pe străzi. Dacă în urmă cu 2-3 ani abia recunoşteam un model electric prin trafic, acum le vezi mai peste tot. Cantitativ nu sunt încă multe, dar cu siguranţă numărul acestora va creşte pe repede înainte.

Grupul Volkswagen este unul care a înţeles repede că maşinile electrice sunt viitorul, iar mărcile sale au deja numeroase modele interesante atât ca preţ, cât şi ca design sau dotări. Directorul Financiar al grupului, Arno Arlitz, a declarat presei că cererea este atât de mare, încât unele maşini au termen de livrare deja 2023 (capacitatatea maximă de producţie şi livrare pentru 2022 a fost atinsă). Putem spune că aceste modele sunt sold out.

Conform datelor furnizate de companie, în 2021 întreg grupul a vândut 762.400 de vehicule electrificate (+81% vs 2020), din care 452.900 au fost maşini 100% electrice (+95% vs 2020).

Există însă şi veşti mai puţin plăcute legate de limitarea capacităţilor de producţie. Dacă anul trecut limitele au fost setate de criza globală de semiconductori, în 2022 acestea sunt trasate atât de continuare crizei, cât şi de războiul din Ucraina (producţia totală de maşini ar putea fi redusă anul acesta cu aproximativ 5 milioane de unităţi).

Grupul Volkswagen include mărci importante precum Volkswagen, Audi, Porsche, Skoda, Seat sau Bentley.

Sursa: insideevs.com
Cosmin Mușat
Editor la Gadget.ro, pasionat de tot ce înseamnă tehnologie de ultimă oră. Scrie despre cele mai noi informaţii din lumea IT&C, review-uri, gadget-uri nonconformiste etc. Utilizează Samsung Galaxy S25 Ultra și Acer Nitro 5 AN517-52.

Oraşul Stuttgart, cândva un simbol al prosperităţii susţinut de industria auto germană, ar putea intra într-un soi de faliment

Stuttgart, un oraş cu o populaţie de aproape 600.000 de locuitori, este capitala landului german Baden-Württemberg şi al şaselea oraş din Germania ca dimensiune. Acesta a fost foarte mult timp un simbol al prosperităţii susţinut de industria auto germană, aici având sedii companii uriaşe precum Mercedes, Porsche, Bosch, SMR Automotive sau Mahle.

Chinezii de la SAIC anunţă vânzări record în Europa în 2025 pentru marca MG (şi în România cifrele arată bine)

MG este o marcă auto britanică ce a fost lansată în 1924, dar care în prezent este deţinută de grupul chinez SAIC. Compania livrează în general maşini accesibile ca preţ, unele care concurează pe acelaşi segment cu Dacia, Suzuki, Skoda sau Renault.

De la 1 iulie 2026 se măreşte valoarea punctului de amendă (vom avea astfel amenzi de circulaţie mai mari)

După cum probabil aţi citit zilele acestea prin presă, guvernul intenţionează să mărească salariul minim pe economie de la 1 iulie 2026. Acesta va creşte de la 4050 lei, la 4325 lei (atenţie, vorbim despre salariul brut aici).