Italia este hotărâtă să blocheze normele de poluare Euro 7, iar România o susţine

/
/
17 mai 23
/

Din iulie 2025 ar trebui să intre în vigoare noile norme de poluare Euro 7. Aceasta este cea mai drastică propunere gândită de Comisia Europeană pentru tot ce înseamnă maşini cu motoare termice:

  • emisiile de NOx ar trebui să fie reduse cu 35% pentru autoturisme şi LCV-uri şi cu 56% pentru camioane şi autobuze (raportat la Euro 6);
  • nivelul de particule ar trebui să fie redus cu 13% pentru autoturisme şi LCV-uri şi cu 39% pentru camioane şi autobuze (raportat la Euro 6).

Momentan această propunere este suspendată deoarece mai multe ţări nu sunt de acord ea.

Ministrul italian al transporturilor, Matteo Salvini, a anunţat în cadrul Automotive Dealer Day 2023, eveniment organizat zilele acestea în Verona, că Italia este hotărâtă să blocheze normele de poluare Euro 7. Acesta a declarat că propunerea pentru Euro 7 este „lipsită de în mod evident de orice bun-simţ economic şi ecologic.”

Italia susţine că împreună cu aliaţii săi europeni (Franța, Cehia, România, Portugalia, Slovacia, Bulgaria, Polonia și Ungaria) are capacitatea de a bloca aceste norme ce sunt “clar greşite”.

Deşi unele voci susţin chiar renunţarea la această propunere, cel mai probabil Italia and Co vor reuşi doar o amânare a implementării normelor Euro 7 şi (poate) o uşoară relaxare a acestora.

Sursa: reuters.com
Cosmin Mușat
Editor la Gadget.ro, pasionat de tot ce înseamnă tehnologie de ultimă oră. Scrie despre cele mai noi informaţii din lumea IT&C, review-uri, gadget-uri nonconformiste etc. Utilizează Samsung Galaxy S25 Ultra și Acer Nitro 5 AN517-52.

Sezonul 2025 din Formula 1 se încheie în acest weekend, iar lupta pentru titlul mondial se dă între trei piloţi (se anunţă 3 zile explozive)

În luna februarie a acestui an vă scriam un articol legat de startul noului sezon de Formula 1. Cum timpul nu iartă pe nimeni, iată că vin în atenţia voastră cu un nou articol, unul în care vă prezint finalul sezonului.

Un nou brand auto chinezesc va intra în România în 2026 (face parte din grupul Chery)

Lansările de branduri auto chinezeşti vor continua şi în 2026, piaţa de maşini noi din România urmând a deveni din ce în ce mai aglomerată.

Românii au cumpărat masiv maşini noi în luna noiembrie, creşterea fiind de peste 35% an pe an

Într-o ţară în care la nivel economic cureaua a fost strânsă începând cu a doua jumătate a anului, vânzările de maşini noi merg exact invers, impulsionate oarecum şi de relansarea programului Rabla în varianta cu buget mai mic.