Mecanismul de compensare cu 50 de bani / litru la carburanţi NU va fi prelungit şi în 2023

/
/
28 dec. 22
/

Din vara acestui an, perioadă în care preţul carburanţilor era destul de ridicat (peste 8 lei / litru benzina şi peste 9 lei / litru motorina), Guvernul României a implementat un mecanism de compensare parţială a preţului carburanţilor la pompă. În tot acest timp litrul de combustibil a fost cu 50 de bani mai ieftin.

În septembrie mecanismul a fost prelungit pentru o perioadă de încă 3 luni, aceasta urmând a expira pe 31 decembrie. Premierul Nicolae Ionel Ciucă a confirmat în urmă cu doar câteva ore că reducerea de 50 bani / litru nu va fi prelungită şi în 2023, cu menţiunea că dacă situaţia preţurilor se schimbă din nou într-un sens puternic negativ, guvernul este pregătit oricând să o reintroducă.

Totuşi, guvernul a renunțat la actualizarea nivelului accizelor cu rata inflației, care ar fi condus la scumpiri de 50 de bani / litru de carburant și a revenit la nivelul din urmă cu 5 ani de 1.656 lei / litru la benzină și de 1.518 lei / litru la motorină, adică cu 12.5% mai reduse decât cele din prezent.

În teorie, dacă benzinăriile vor transfera în preţ aceste reduceri la accize, din 2023 preţurile vor fi mai mari doar cu aproximativ 25 de bani / litru (se pierd cei 50 de bani / litru din mecanismul de compensare, dar se câştigă în medie aproximativ 25 bani / litru din reducerile la accize).

Rămâne de văzut cum vor evolua lucrurile de la 1 ianuarie 2023.

Sursa: profit.ro
Cosmin Mușat
Editor la Gadget.ro, pasionat de tot ce înseamnă tehnologie de ultimă oră. Scrie despre cele mai noi informaţii din lumea IT&C, review-uri, gadget-uri nonconformiste etc. Utilizează Samsung Galaxy S25 Ultra și Acer Nitro 5 AN517-52.

De la 1 iulie 2026 se măreşte valoarea punctului de amendă (vom avea astfel amenzi de circulaţie mai mari)

După cum probabil aţi citit zilele acestea prin presă, guvernul intenţionează să mărească salariul minim pe economie de la 1 iulie 2026. Acesta va creşte de la 4050 lei, la 4325 lei (atenţie, vorbim despre salariul brut aici).

De la Dacia Logan de 5000 de euro în 2005, la Dacia Logan de 15.000 euro în 2025 (în 20 de ani preţul de plecare s-a triplat)

În septembrie 2004 Dacia începea să livreze primele unităţi ale celui mai recent model al său, Dacia Logan. „Maşina de 5000 de euro” cum era promovată atunci, a ajuns rapid la inimile românilor, iar din 2005 a fost an de an în topul celor mai bine comercializate autovehicule din România (2005 a fost primul an…

Ce anvelope de iarnă recomandați în 2025 și la cât timp sau număr de kilometri considerați că trebuiesc a fi schimbate?

Cred că deja mare parte dintre cei ce schimbă anvelopele între sezoane au făcut vizita la service sau au realizat operațiunea pe acasă. Temperaturile au coborât recent sub pragul a 0 grade Celsius, iar anvelopele de vară nu le-aș mai vedea recomandate.