Noile reglementări europene legate de normele de poluare Euro 7 pun mari presiuni pe producătorii auto, aceştia căutând soluţii pentru a le putea respecta (motoare mai mici, GPL, electrice etc.). Uniunea Europeană discută în prezent despre iminența introducerii ultimului prag de emisii, Euro 7, însă nu a fost încă stabilită o dată la care acestea ar putea intra în vigoare.
Din păcate toate aceste modificări vor duce la creşterea costurilor, iar în condiţiile în care pandemia COVID-19 a afectat puternic piaţa auto europeană, sunt şanse foarte mari ca după implementare mai mulţi producători să crească preţurile noilor maşini.
Nici Dacia nu scapă de aceste scumpiri, Luca de Meo, CEO-ul Renault, susţinând că în cazul Dacia nu doar reglementările europene vor duce la creştere preţurilor, ci şi introducerea de noi tehnologii.
În viziunea lui de Meo marca Dacia este una „anormală”. „Dacia se descurcă foarte bine ca profitabilitate. Își revine din punct de vedere al modelului de business, definiție de produs și amprentă industrială. Dacia este excepția de la regulă pentru mine.” a declarat acesta.
Renault are planuri mari cu noile Dacia Sandero şi Logan, urmând ca cele două modele să intre şi pe alte pieţe, nu doar cele europene.