Parlamentul European a aprobat normele de poluare Euro 7, acestea urmând a se aplica din 2026 pentru autoturisme, camionete, autobuze și camioane.
Cu 297 de voturi pentru, 190 împotrivă şi 37 de abţineri, parlamentarii europeni au reuşit într-un final să avizeze viitorul standard aplicat maşinilor cu motoare termice.
Dacă iniţial propunerile pentru normele de poluare Euro 7 au fost dure, la presiunile industriei acestea au fost puternic modificate, varianta finală aprobată astăzi fiind una foarte lejeră.
În cazul autoturismelor şi LCV-urilor nu vor exista modificări de limite ale emisiilor la ţeava de eşapament comparativ cu normele de poluare Euro 6, în timp ce pentru autobuze şi camioane se vor aplica limite mai stricte pentru emisiile de gaze de eșapament măsurate în laboratoare și în condiții reale de conducere, menținându-se în același timp condițiile actuale de testare Euro 6.
În norma de poluare Euro 7 vor exista limite pentru emisiile non-eşapament, cum ar fi particulele generate de sistemele de frânare (PM10) pentru autoturisme şi camionete şi cerinţe minime de performanță pentru durabilitatea bateriei în cazul automobilelor electrice și hibride.
Pentru fiecare maşină va exista un paşaport de mediu ce va fi pus la dispoziţia proprietarului în momentul înmatriculării acesteia.
Dacă ar fi să fac un rezumat, normele de poluare Euro 7 sunt aproape identice cu cele Euro 6 în cazul autoturismelor şi LCV-urilor şi puţin mai dure în cazul autobuzelor şi camioanelor. Adevărul este că dacă s-ar fi aprobat propunerile iniţiale ale Comisiei Europene, mulţi producători europeni s-ar fi aflat pe marginea prăpastiei.