Parlamentul European a aprobat normele de poluare Euro 7, acestea urmând a se aplica din 2026

/
/
14 mart. 24
/

Parlamentul European a aprobat normele de poluare Euro 7, acestea urmând a se aplica din 2026 pentru autoturisme, camionete, autobuze și camioane.

Cu 297 de voturi pentru, 190 împotrivă şi 37 de abţineri, parlamentarii europeni au reuşit într-un final să avizeze viitorul standard aplicat maşinilor cu motoare termice.

Dacă iniţial propunerile pentru normele de poluare Euro 7 au fost dure, la presiunile industriei acestea au fost puternic modificate, varianta finală aprobată astăzi fiind una foarte lejeră.

În cazul autoturismelor şi LCV-urilor nu vor exista modificări de limite ale emisiilor la ţeava de eşapament comparativ cu normele de poluare Euro 6, în timp ce pentru autobuze şi camioane se vor aplica limite mai stricte pentru emisiile de gaze de eșapament măsurate în laboratoare și în condiții reale de conducere, menținându-se în același timp condițiile actuale de testare Euro 6.

În norma de poluare Euro 7 vor exista limite pentru emisiile non-eşapament, cum ar fi particulele generate de sistemele de frânare (PM10) pentru autoturisme şi camionete şi cerinţe minime de performanță pentru durabilitatea bateriei în cazul automobilelor electrice și hibride.

Pentru fiecare maşină va exista un paşaport de mediu ce va fi pus la dispoziţia proprietarului în momentul înmatriculării acesteia.

Dacă ar fi să fac un rezumat, normele de poluare Euro 7 sunt aproape identice cu cele Euro 6 în cazul autoturismelor şi LCV-urilor şi puţin mai dure în cazul autobuzelor şi camioanelor. Adevărul este că dacă s-ar fi aprobat propunerile iniţiale ale Comisiei Europene, mulţi producători europeni s-ar fi aflat pe marginea prăpastiei.

Sursa: economica.net
Cosmin Mușat
Editor la Gadget.ro, pasionat de tot ce înseamnă tehnologie de ultimă oră. Scrie despre cele mai noi informaţii din lumea IT&C, review-uri, gadget-uri nonconformiste etc. Utilizează Samsung Galaxy S25 Ultra și Acer Nitro 5 AN517-52.

Chinezii de la SAIC anunţă vânzări record în Europa în 2025 pentru marca MG (şi în România cifrele arată bine)

MG este o marcă auto britanică ce a fost lansată în 1924, dar care în prezent este deţinută de grupul chinez SAIC. Compania livrează în general maşini accesibile ca preţ, unele care concurează pe acelaşi segment cu Dacia, Suzuki, Skoda sau Renault.

De la 1 iulie 2026 se măreşte valoarea punctului de amendă (vom avea astfel amenzi de circulaţie mai mari)

După cum probabil aţi citit zilele acestea prin presă, guvernul intenţionează să mărească salariul minim pe economie de la 1 iulie 2026. Acesta va creşte de la 4050 lei, la 4325 lei (atenţie, vorbim despre salariul brut aici).

De la Dacia Logan de 5000 de euro în 2005, la Dacia Logan de 15.000 euro în 2025 (în 20 de ani preţul de plecare s-a triplat)

În septembrie 2004 Dacia începea să livreze primele unităţi ale celui mai recent model al său, Dacia Logan. „Maşina de 5000 de euro” cum era promovată atunci, a ajuns rapid la inimile românilor, iar din 2005 a fost an de an în topul celor mai bine comercializate autovehicule din România (2005 a fost primul an…