Piaţa auto de maşini noi din România continuă să scadă, vânzările din septembrie fiind cu aproape 15% mai mici decât anul trecut

/
/
1 oct. 24
/

După câteva luni promiţătoare, piaţa auto de maşini noi din România a intrat pe un puternic trend descendent, iar vânzările modeste de luna trecută nu fac decât să confirme declinul.

În luna septembrie au fost înmatriculate 8975 maşini, în scădere cu 14.89% comparativ cu aceeaşi lună din 2023. Acest minus trage în jos toată piaţa, astfel că la nivelul primelor 9 luni ajungem la un firav +4.33% YoY. Dacă lunile următoare vor continua în acelaşi ritm, sunt şanse reale ca în 2024 să se vândă mai puţine maşini decât în 2023.

Nici maşinile electrice nu o duc prea bine, vânzările la nivel de an fiind de doar 7.378 unităţi, adică cu 32% mai puţine decât în aceeaşi perioadă a anului trecut.

La nivelul primelor 10 mărci, după 9 luni situaţia se prezintă astfel:

  • Dacia – 34.138 unităţi;
  • Toyota – 10.027 unităţi;
  • Hyundai – 7.807 unităţi;
  • Skoda – 7.564 unităţi;
  • Renault – 7.363 unităţi;
  • Volkswagen – 7.131 unităţi;
  • Ford – 4.920 unităţi;
  • Mercedes – 4.092 unităţi;
  • BMW – 3.770 unităţi;
  • Suzuki – 3.523 unităţi.

Dacia continuă să fie lider autoritar, cota de piaţă din 2024 fiind de aproape 30% (aceasta se află într-o uşoară scădere, semn că nici vânzările Dacia nu sunt încă ceea ce trebuie). Dacă vă întrebaţi cine merge bine, aflaţi că Toyota, Hyundai şi Skoda au cel mai susţinut ritm.

Sursa: acarom.ro
Cosmin Mușat
Editor la Gadget.ro, pasionat de tot ce înseamnă tehnologie de ultimă oră. Scrie despre cele mai noi informaţii din lumea IT&C, review-uri, gadget-uri nonconformiste etc. Utilizează Samsung Galaxy S25 Ultra și Acer Nitro 5 AN517-52.

Oraşul Stuttgart, cândva un simbol al prosperităţii susţinut de industria auto germană, ar putea intra într-un soi de faliment

Stuttgart, un oraş cu o populaţie de aproape 600.000 de locuitori, este capitala landului german Baden-Württemberg şi al şaselea oraş din Germania ca dimensiune. Acesta a fost foarte mult timp un simbol al prosperităţii susţinut de industria auto germană, aici având sedii companii uriaşe precum Mercedes, Porsche, Bosch, SMR Automotive sau Mahle.

Chinezii de la SAIC anunţă vânzări record în Europa în 2025 pentru marca MG (şi în România cifrele arată bine)

MG este o marcă auto britanică ce a fost lansată în 1924, dar care în prezent este deţinută de grupul chinez SAIC. Compania livrează în general maşini accesibile ca preţ, unele care concurează pe acelaşi segment cu Dacia, Suzuki, Skoda sau Renault.

De la 1 iulie 2026 se măreşte valoarea punctului de amendă (vom avea astfel amenzi de circulaţie mai mari)

După cum probabil aţi citit zilele acestea prin presă, guvernul intenţionează să mărească salariul minim pe economie de la 1 iulie 2026. Acesta va creşte de la 4050 lei, la 4325 lei (atenţie, vorbim despre salariul brut aici).