Piaţa auto de maşini noi din România continuă să scadă, vânzările din septembrie fiind cu aproape 15% mai mici decât anul trecut

/
/
1 oct. 24
/

După câteva luni promiţătoare, piaţa auto de maşini noi din România a intrat pe un puternic trend descendent, iar vânzările modeste de luna trecută nu fac decât să confirme declinul.

În luna septembrie au fost înmatriculate 8975 maşini, în scădere cu 14.89% comparativ cu aceeaşi lună din 2023. Acest minus trage în jos toată piaţa, astfel că la nivelul primelor 9 luni ajungem la un firav +4.33% YoY. Dacă lunile următoare vor continua în acelaşi ritm, sunt şanse reale ca în 2024 să se vândă mai puţine maşini decât în 2023.

Nici maşinile electrice nu o duc prea bine, vânzările la nivel de an fiind de doar 7.378 unităţi, adică cu 32% mai puţine decât în aceeaşi perioadă a anului trecut.

La nivelul primelor 10 mărci, după 9 luni situaţia se prezintă astfel:

  • Dacia – 34.138 unităţi;
  • Toyota – 10.027 unităţi;
  • Hyundai – 7.807 unităţi;
  • Skoda – 7.564 unităţi;
  • Renault – 7.363 unităţi;
  • Volkswagen – 7.131 unităţi;
  • Ford – 4.920 unităţi;
  • Mercedes – 4.092 unităţi;
  • BMW – 3.770 unităţi;
  • Suzuki – 3.523 unităţi.

Dacia continuă să fie lider autoritar, cota de piaţă din 2024 fiind de aproape 30% (aceasta se află într-o uşoară scădere, semn că nici vânzările Dacia nu sunt încă ceea ce trebuie). Dacă vă întrebaţi cine merge bine, aflaţi că Toyota, Hyundai şi Skoda au cel mai susţinut ritm.

Sursa: acarom.ro
Cosmin Mușat
Editor la Gadget.ro, pasionat de tot ce înseamnă tehnologie de ultimă oră. Scrie despre cele mai noi informaţii din lumea IT&C, review-uri, gadget-uri nonconformiste etc. Utilizează Samsung Galaxy S25 Ultra și Acer Nitro 5 AN517-52.

Sezonul 2025 din Formula 1 se încheie în acest weekend, iar lupta pentru titlul mondial se dă între trei piloţi (se anunţă 3 zile explozive)

În luna februarie a acestui an vă scriam un articol legat de startul noului sezon de Formula 1. Cum timpul nu iartă pe nimeni, iată că vin în atenţia voastră cu un nou articol, unul în care vă prezint finalul sezonului.

Un nou brand auto chinezesc va intra în România în 2026 (face parte din grupul Chery)

Lansările de branduri auto chinezeşti vor continua şi în 2026, piaţa de maşini noi din România urmând a deveni din ce în ce mai aglomerată.

Românii au cumpărat masiv maşini noi în luna noiembrie, creşterea fiind de peste 35% an pe an

Într-o ţară în care la nivel economic cureaua a fost strânsă începând cu a doua jumătate a anului, vânzările de maşini noi merg exact invers, impulsionate oarecum şi de relansarea programului Rabla în varianta cu buget mai mic.