După câteva luni promiţătoare, piaţa auto de maşini noi din România a intrat pe un puternic trend descendent, iar vânzările modeste de luna trecută nu fac decât să confirme declinul.
În luna septembrie au fost înmatriculate 8975 maşini, în scădere cu 14.89% comparativ cu aceeaşi lună din 2023. Acest minus trage în jos toată piaţa, astfel că la nivelul primelor 9 luni ajungem la un firav +4.33% YoY. Dacă lunile următoare vor continua în acelaşi ritm, sunt şanse reale ca în 2024 să se vândă mai puţine maşini decât în 2023.
Nici maşinile electrice nu o duc prea bine, vânzările la nivel de an fiind de doar 7.378 unităţi, adică cu 32% mai puţine decât în aceeaşi perioadă a anului trecut.
La nivelul primelor 10 mărci, după 9 luni situaţia se prezintă astfel:
- Dacia – 34.138 unităţi;
- Toyota – 10.027 unităţi;
- Hyundai – 7.807 unităţi;
- Skoda – 7.564 unităţi;
- Renault – 7.363 unităţi;
- Volkswagen – 7.131 unităţi;
- Ford – 4.920 unităţi;
- Mercedes – 4.092 unităţi;
- BMW – 3.770 unităţi;
- Suzuki – 3.523 unităţi.
Dacia continuă să fie lider autoritar, cota de piaţă din 2024 fiind de aproape 30% (aceasta se află într-o uşoară scădere, semn că nici vânzările Dacia nu sunt încă ceea ce trebuie). Dacă vă întrebaţi cine merge bine, aflaţi că Toyota, Hyundai şi Skoda au cel mai susţinut ritm.