Piaţa auto din Europa este în criză, luna martie fiind cea în care mai toţi producătorii auto şi-au închis fabricile şi showroom-urile, iar angajaţii au fost trimişi acasă în şomaj tehnic.
Datele furnizate de către Asociaţia Constructorilor de Automobile din Europa ne arată că luna trecută în Europa (UE + EFTA + Marea Britanie) au fost cumpărate 853.077 maşini, o scădere de 51.8% comparativ cu martie 2019 când au fost achiziţionate 1.771.030 unităţi.
Cele mai drastice scăderi au fost înregistrate în Italia (-85.4%), Franţa (-72.2%), Spania (-69.3%) şi Austria (-66.7%), în timp ce Ungaria (-14.3%), Suedia (-8.6%) şi Finlanda (-0.9%) s-au ţinut ceva mai bine. În România scăderea a fost de 32.2%, cu 6.654 maşini înmatriculate.
Nici pe trimestru (ianuarie – martie) situaţia nu este mai bună, de la 4.146.822 maşini vândute în 2019 am scăzut la 3.054.703 unităţi comercializate anul acesta (-26.3%).
La nivel de producători, cele mai mari scăderi din luna martie le-au avut FCA Group (Fiat, Jeep, Lancia, Alfa Romeo) cu -74.4%, PSA Group (Peugeot, Opel, Citroen) cu -66.9% şi Renault Group (Renault, Dacia, Lada, Alpine) cu -63.7%.
Dacia a stat şi ea foarte rău, vânzările din martie fiind în scădere cu 62.1%, iar la nivel de trimestru în scădere cu 42.6%.
Fără a exagera, situaţia este una dramatică, iar aprilie va continua seria veştilor proaste. Nici în mai lucrurile nu se vor aşeza, însă poate pierderile vor fi mai mici. Este clar că 2020 va fi un an pe care toată industria auto şi-l va dori uitat cât mai curând. Din păcate nu am ajuns încă nici la jumătate.
Toate statisticile publicate de Asociaţia Constructorilor de Automobile din Europa le puteţi consulta în acest PDF.