Piaţa auto din Europa a avut un martie dezastruos, scădere a vânzărilor cu 51.8%

/
/
17 apr. 20
/

Piaţa auto din Europa este în criză, luna martie fiind cea în care mai toţi producătorii auto şi-au închis fabricile şi showroom-urile, iar angajaţii au fost trimişi acasă în şomaj tehnic.

Datele furnizate de către Asociaţia Constructorilor de Automobile din Europa ne arată că luna trecută în Europa (UE + EFTA + Marea Britanie) au fost cumpărate 853.077 maşini, o scădere de 51.8% comparativ cu martie 2019 când au fost achiziţionate 1.771.030 unităţi.

Cele mai drastice scăderi au fost înregistrate în Italia (-85.4%), Franţa (-72.2%), Spania (-69.3%) şi Austria (-66.7%), în timp ce Ungaria (-14.3%), Suedia (-8.6%) şi Finlanda (-0.9%) s-au ţinut ceva mai bine. În România scăderea a fost de 32.2%, cu 6.654 maşini înmatriculate.

Nici pe trimestru (ianuarie – martie) situaţia nu este mai bună, de la 4.146.822 maşini vândute în 2019 am scăzut la 3.054.703 unităţi comercializate anul acesta (-26.3%).

La nivel de producători, cele mai mari scăderi din luna martie le-au avut FCA Group (Fiat, Jeep, Lancia, Alfa Romeo) cu -74.4%, PSA Group (Peugeot, Opel, Citroen) cu -66.9% şi Renault Group (Renault, Dacia, Lada, Alpine) cu -63.7%.

Dacia a stat şi ea foarte rău, vânzările din martie fiind în scădere cu 62.1%, iar la nivel de trimestru în scădere cu 42.6%.

Fără a exagera, situaţia este una dramatică, iar aprilie va continua seria veştilor proaste. Nici în mai lucrurile nu se vor aşeza, însă poate pierderile vor fi mai mici. Este clar că 2020 va fi un an pe care toată industria auto şi-l va dori uitat cât mai curând. Din păcate nu am ajuns încă nici la jumătate.

Toate statisticile publicate de Asociaţia Constructorilor de Automobile din Europa le puteţi consulta în acest PDF.

Cosmin Mușat
Editor la Gadget.ro, pasionat de tot ce înseamnă tehnologie de ultimă oră. Scrie despre cele mai noi informaţii din lumea IT&C, review-uri, gadget-uri nonconformiste etc. Utilizează Samsung Galaxy S25 Ultra și Acer Nitro 5 AN517-52.

Chinezii de la SAIC anunţă vânzări record în Europa în 2025 pentru marca MG (şi în România cifrele arată bine)

MG este o marcă auto britanică ce a fost lansată în 1924, dar care în prezent este deţinută de grupul chinez SAIC. Compania livrează în general maşini accesibile ca preţ, unele care concurează pe acelaşi segment cu Dacia, Suzuki, Skoda sau Renault.

De la 1 iulie 2026 se măreşte valoarea punctului de amendă (vom avea astfel amenzi de circulaţie mai mari)

După cum probabil aţi citit zilele acestea prin presă, guvernul intenţionează să mărească salariul minim pe economie de la 1 iulie 2026. Acesta va creşte de la 4050 lei, la 4325 lei (atenţie, vorbim despre salariul brut aici).

De la Dacia Logan de 5000 de euro în 2005, la Dacia Logan de 15.000 euro în 2025 (în 20 de ani preţul de plecare s-a triplat)

În septembrie 2004 Dacia începea să livreze primele unităţi ale celui mai recent model al său, Dacia Logan. „Maşina de 5000 de euro” cum era promovată atunci, a ajuns rapid la inimile românilor, iar din 2005 a fost an de an în topul celor mai bine comercializate autovehicule din România (2005 a fost primul an…