Piaţa auto din Europa îşi revine în luna aprilie (+13.7% vs aprilie 2023), Ford fiind singurul mare producător care stă rău

/
/
23 mai 24
/

ACEA (Asociația Constructorilor de Automobile din Europa) a publicat situaţia înmatriculărilor auto la nivelul lunii aprilie din Europa.

Se pare că piaţa de maşini noi şi-a revenit, în aprilie 2024 fiind înmatriculate cu 13.7% mai multe autovehicule decât în aceeaşi perioadă a anului trecut (în cifre concrete vorbim de 913.995 unităţi înmatriculate).

Ca pondere, din cele 913.995 unităţi, 36% au fost modele pe benzină, 29.1% au fost modele hibrid, 12.9% au fost modele diesel, 11.9% au fost modele electrice şi 6.8% au fost modele plug-in hybrid.

Luând în considerare şi luna aprilie, o treime din acest an a trecut, astfel că situaţia la nivel european se prezintă astfel:

  • total autoturisme înmatriculate – 3.683.042 unităţi (+6.6% YoY);
  • din totalul autoturisme înmatriculate, 441.992 unităţi au fost electrice şi 1.333.479 unităţi cu propulsie hibridă;
  • România se situează pe poziţia 14 in Uniunea Europeană, cu un volum de 46.504 autoturisme noi înmatriculate, înregistrând o scădere de -0.7% comparativ cu perioada ianuarie-aprilie 2023. Dintre acestea, 4.128 autoturisme noi înmatriculate au propulsie electrică şi 16.273 unităţi au propulsie hibridă;

În ceea ce priveste constructorii de automobile, cele mai multe autoturisme noi înmatriculate în total sunt reprezentate de grupul Volkswagen cu 1.128.943 unităţi, în creştere cu 4.3%, urmate de grupul Stelantis cu 764.604 unităţi, în creştere cu 2.9% şi de Grupul Renault cu 422.612 unitati, în creştere cu 4.5% (din care Dacia cu 201.649 unităţi).

Dintre marii producători singurul care stă rău este Ford, compania americană înmatriculând în perioada ianuarie – aprilie 2024 doar 152.552 unităţi, în scădere cu 15.2% vs aceeaşi perioadă din 2023. Nici dacă ne uităm strict la luna aprilie lucrurile nu arată bine, Ford înmatriculând cu 12.8% mai puţine maşini decât în aprilie 2023 (în contextul în care în aprilie mai toată lumea a fost pe plus).

Nici Tesla nu stă extraordinar, în primele patru luni ale anului înmatriculând cu 7.9% mai puţine maşini decât în perioada similară din 2023. Luna aprilie a fost mai slabă cu 2.3% decât aprilie 2023, cele 13.951 unităţi livrate fiind cele mai slabe rezultate din ultimele 15 luni.

Dacă vă plac statisticile şi vreţi să aflaţi mai multe, accesaţi aici raportul complet ACEA.

Via: acarom.ro
Cosmin Mușat
Editor la Gadget.ro, pasionat de tot ce înseamnă tehnologie de ultimă oră. Scrie despre cele mai noi informaţii din lumea IT&C, review-uri, gadget-uri nonconformiste etc. Utilizează Samsung Galaxy S25 Ultra și Acer Nitro 5 AN517-52.

Sezonul 2025 din Formula 1 se încheie în acest weekend, iar lupta pentru titlul mondial se dă între trei piloţi (se anunţă 3 zile explozive)

În luna februarie a acestui an vă scriam un articol legat de startul noului sezon de Formula 1. Cum timpul nu iartă pe nimeni, iată că vin în atenţia voastră cu un nou articol, unul în care vă prezint finalul sezonului.

Un nou brand auto chinezesc va intra în România în 2026 (face parte din grupul Chery)

Lansările de branduri auto chinezeşti vor continua şi în 2026, piaţa de maşini noi din România urmând a deveni din ce în ce mai aglomerată.

Românii au cumpărat masiv maşini noi în luna noiembrie, creşterea fiind de peste 35% an pe an

Într-o ţară în care la nivel economic cureaua a fost strânsă începând cu a doua jumătate a anului, vânzările de maşini noi merg exact invers, impulsionate oarecum şi de relansarea programului Rabla în varianta cu buget mai mic.