Porsche 911 R – design clasic sub care se ascunde tehnologie din motorsport

/
/
1 mart. 16
/

Exteriorul noului Porsche 911 R nu anunță prea multe. Pare o versiune normală a celui mai cunoscut model din gama producătorului din Stuttgart, dar uneori aparențele pot înșela. Sub caroseria clasică se ascund unele dintre cele mai noi tehnologii dezvoltate de departamentul motorsport din Flacht.

Constructorul german a dorit ca prin 911 R să aducă un automobil sport pur, ale cărui performanțe se bazează în principal pe o greutate totală redusă. Având de mișcat numai 1370 de kilograme, motorul de 4 litri aspirat natural care oferă 500 de cai putere la 8.250 rpm nu trebuie să se forțeze prea tare. Astfel, performanțele anunțate de Porsche 911 R sunt de-a dreptul impresionante: 3.8 secunde de la startul de pe loc până la 100 de km/h și 323 km/h viteză maximă. Transmisia manuală cu 6 trepte vine și ea în susținerea spiritului mașinii pur sportive.

Porsche 911 R (3)

Cum Porsche nu oferă senzații tari doar în linie dreaptă, 911 R vine cu multă tehnologie și pentru trenul de rulare. Puntea spate poate vira roțile la câteva grade și astfel automobilul pare că se deplasează pe șine, stabilitatea în viraje având mult de câștigat grație acestei soluții tehnice. Diferențialul spate blocabil mecanic va permite cunoscătorilor să controleze exact traiectoria mașinii și prin accelerație.

Jantele ușoare, turnate, cu diametru de 20 inch vin încălțate cu pneuri Ultra High Performance de 245 mm în față și 305 mm în spate. Pentru că performața se măsoară și în dreptul capacității de frânare, Porsche 911 R folosește discuri imense, de 410 mm pentru puntea față și 390 mm pentru cea din spate.

Porsche 911 R (2)

Chiar dacă poate părea extrem, dezvoltat numai pentru circuit, 911 R aduce și câteva elemente practice, utile în viața de zi cu zi. Cel mai important de menționat este sistemul opțional care ridică garda la sol a punții față cu aproximativ 30 de milimetri, prin simpla apăsare a unui buton.

Porsche 911 R (4)

Porsche 911 R este deja disponibil spre comandă, livrările urmând să înceapă din luna mai. Fabricarea este limitată la un număr de 991 de unități așa că poate fi considerat un model de colecție.

Categorii: gAuto
Darius Pană
Editor pe Gadget.ro din septembrie 2014. Pasionat de tehnologie, automobile și fotografie. Scrie recenzii pentru telefoane mobile, automobile, dispozitive din zona audio, monitoare, televizoare, aparate foto și orice alt gadget. Folosește Realme GT 7, Canon EOS M200 + Canon EF-M 22mm 1:2, Canon EF-S 15-85 mm 1:3.5-5.6 IS USM și Canon EF 50mm 1:1.8 STM pentru fotografii și Sony ZV-E10 pentru video.

Sezonul 2025 din Formula 1 se încheie în acest weekend, iar lupta pentru titlul mondial se dă între trei piloţi (se anunţă 3 zile explozive)

În luna februarie a acestui an vă scriam un articol legat de startul noului sezon de Formula 1. Cum timpul nu iartă pe nimeni, iată că vin în atenţia voastră cu un nou articol, unul în care vă prezint finalul sezonului.

Un nou brand auto chinezesc va intra în România în 2026 (face parte din grupul Chery)

Lansările de branduri auto chinezeşti vor continua şi în 2026, piaţa de maşini noi din România urmând a deveni din ce în ce mai aglomerată.

Românii au cumpărat masiv maşini noi în luna noiembrie, creşterea fiind de peste 35% an pe an

Într-o ţară în care la nivel economic cureaua a fost strânsă începând cu a doua jumătate a anului, vânzările de maşini noi merg exact invers, impulsionate oarecum şi de relansarea programului Rabla în varianta cu buget mai mic.