După cum vă spuneam şi în articolul despre primul transport maritim realizat cu un sistem de navigaţie autonom, industria transportului investeşte foarte mult în dezvoltarea acestui segment, cel în care mijloacele de transport se conduc / se vor conduce singure.
Grupul chinez Zheijiang Geely Holding, deţinătorul mărcilor Volvo, Lotus şi Polestar, a lansat săptămâna aceasta 9 sateliţi pe orbita joasă a Pământului. Aceşti sateliţi fac parte dintr-un proiect mai amplu care la final va include o constelaţie de 240 de sateliţi, proiect gândit să îmbunătăţească precizia navigaţiei de pe maşinile autonome.
Sateliţii GeeSAT-1 au fost proiectaţi şi dezvoltaţi intern, iar lansarea acestora a fost realizată cu ajutorul rachetei Long March 2C, una ce aparţine statului chinez. Cei 9 sateliţi vor fi folosiţi şi în alte circumstanţe, prima dintre acestea urmând a fi Jocurile Asiatice ce ar trebui să aibă loc în toamna acestui an (momentan acestea au fost amânate pe fondul pandemiei COVID-19), eveniment în cadrul căruia sateliţii vor oferi servicii de comunicare.
Sateliţii celor de la Geely au o durată de viaţă de 5 ani, urmând ca la scoaterea din uz să se dezintegreze complet în atmosfera Pământului, fără a lăsa astfel resturi spaţiale.