România rămâne ţara din Uniunea Europeană cu cea mai mare rată a mortalităţii în accidente rutiere

/
/
28 mart. 22
/

Comisia Europeană a publicat în acest început de săptămână o serie de statistici care rămân destul de îngrijorătoare pentru România. Ţara noastră continuă să aibă cea mai ridicată rată a mortalităţii în accidente rutiere din Uniunea Europeană.

România a avut în 2021 o rată de 93 de decese la 1 milion de locuitori, în timp ce media Uniunii Europene a fost de 44 de decese la 1 milion de locuitori. Cea mai sigură ţară din acest punct de vedere este Malta acolo unde s-au înregistrat doar 17 decese la 1 milion de locuitori.

Alături de România la coada clasamentului mai sunt ţări precum Bulgaria (81 de decese la 1 milion de locuitori), Letonia (78 de decese la 1 milion de locuitori) şi Ungaria (72 de decese la 1 milion de locuitori).

La nivelul Uniunii Europene anul trecut au fost înregistrate aproximativ 19.800 de decese în urma unor accidente rutiere, cu 13% mai puţin decât în 2019, dar cu 5% mai mult comparativ cu anul 2020. Până în 2030 Uniunea Europeană îşi propune să reducă aceste cifre până la un minim de 11.400 decese, iar trendul actual este încurajator (în 2001 se înregistrau 51.400 decese).

Nu avem detalii despre cauzele acestor decese, respectiv accidente, însă putem discuta despre infrastructura defectuoasă în anumite ţări, legislaţie permisivă sau stilul de condus al şoferilor. Se pare că 77% dintre cei decedaţi sunt bărbaţi, iar din total 28% sunt vârstnici.

Cosmin Mușat
Editor la Gadget.ro, pasionat de tot ce înseamnă tehnologie de ultimă oră. Scrie despre cele mai noi informaţii din lumea IT&C, review-uri, gadget-uri nonconformiste etc. Utilizează Samsung Galaxy S25 Ultra și Acer Nitro 5 AN517-52.

De la 1 iulie 2026 se măreşte valoarea punctului de amendă (vom avea astfel amenzi de circulaţie mai mari)

După cum probabil aţi citit zilele acestea prin presă, guvernul intenţionează să mărească salariul minim pe economie de la 1 iulie 2026. Acesta va creşte de la 4050 lei, la 4325 lei (atenţie, vorbim despre salariul brut aici).

De la Dacia Logan de 5000 de euro în 2005, la Dacia Logan de 15.000 euro în 2025 (în 20 de ani preţul de plecare s-a triplat)

În septembrie 2004 Dacia începea să livreze primele unităţi ale celui mai recent model al său, Dacia Logan. „Maşina de 5000 de euro” cum era promovată atunci, a ajuns rapid la inimile românilor, iar din 2005 a fost an de an în topul celor mai bine comercializate autovehicule din România (2005 a fost primul an…

Ce anvelope de iarnă recomandați în 2025 și la cât timp sau număr de kilometri considerați că trebuiesc a fi schimbate?

Cred că deja mare parte dintre cei ce schimbă anvelopele între sezoane au făcut vizita la service sau au realizat operațiunea pe acasă. Temperaturile au coborât recent sub pragul a 0 grade Celsius, iar anvelopele de vară nu le-aș mai vedea recomandate.