Este clar pentru toată lumea că industria auto investeşte şi va investi sume uriaşe de bani pentru a schimba piaţa, trecerea de la motorul termic la cel electric fiind cu adevărat o revoluţie.
Toyota, cel mai mare producător global de maşini, are planuri mari şi cu siguranţă are şi toate resursele necesare pentru a le pune în aplicare.
Conform noului plan de electrificare al companiei, Toyota îşi doreşte ca până în 2028 să fie capabilă să vândă maşini cu autonomie de 1500 de kilometri cu o singură încărcare. Ambiţios aş spune, dar dacă tot este revoluţie, să fie până la capăt.
Planul Toyota este împărţit în 5 mari paşi astfel:
- până în 2026 se doreşte lansarea unei noi generaţii de baterii litiu-ion, acumulatori ce vor dubla autonomiile din prezent, iar în acelaşi timp vor fi cam cu 20% mai ieftini decât cei actuali;
- până în 2027 se doreşte lansarea unei baterii noi de tip litiu-fier-fosfat, una cu 20% mai multă autonomie decât ce avem în prezent şi cu 40% reducere a costurilor de producţie;
- până în 2028 se doreşte lansarea unei noi baterii litiu-ion pe bază de nichel, una ce va permite obţinerea de autonomii de până la 1100 de kilometri cu o singură încărcare;
- tot până în 2028 se doreşte lansarea de baterii solid-state, unele ce vor oferi autonomii de până la 1200 de kilometri la o singură încărcare şi viteze extraordinare de încărcare: 10 min pentru un full;
- şi tot până în 2028 se doreşte lansarea unei baterii solid-state evoluate cu autonomie de până la 1500 de kilometri cu o singură încărcare.
Toyota îşi propune ca până în 2030 să fie capabilă să producă cel puţin 1.7 milioane de maşini electrice / an.