Toyota, liderul global al pieţei auto, a înregistrat în septembrie o nouă lună cu producţie şi vânzări în scădere (este a opta consecutivă)

/
/
3 nov. 24
/

Toyota este liderul global al pieţei auto de ani buni, în 2023 compania înregistrând vânzări record de 11.23 milioane de vehicule. Interesant este că diferenţa dintre ea şi locul 2, grupul Volkswagen, a fost de aproape 2 milioane de maşini (Volkswagen s-a oprit la 9.24 milioane de unităţi).

Important de remarcat este că Toyota a fost lider pe segmentul maşinilor hibrid, compania comercializând 3.42 milioane de automobile hibrid şi 125.000 plug-in-hybrid.

Şi după un an atât de bun, a venit un altul plin de provocări şi cifre majoritar în scădere. Toyota a anunţat că luna septembrie a fost pe minus YoY atât la nivel de producţie, cât şi la nivel de vânzări (aceasta este a opta consecutivă cu date similare).

Luna trecută Toyota a produs 826.556 maşini, în scădere cu 8% vs septembrie 2023 şi a comercializat 853.149 maşini, în scădere cu 7% vs septembrie 2023. Marile minusuri vin în ambele situaţii din Statele Unite ale Americii şi China, ţări unde Toyota înregistrează scăderi chiar şi cu două procente.

La nivel de an, Toyota a vândut în primele 9 luni aproximativ 7.4 milioane de vehicule, cifră cu 2% mai slabă decât cea din aceeaşi perioadă din 2023.

Sursa: reuters.com
Categorii: gAuto
Cosmin Mușat
Editor la Gadget.ro, pasionat de tot ce înseamnă tehnologie de ultimă oră. Scrie despre cele mai noi informaţii din lumea IT&C, review-uri, gadget-uri nonconformiste etc. Utilizează Samsung Galaxy S25 Ultra și Acer Nitro 5 AN517-52.

Sezonul 2025 din Formula 1 se încheie în acest weekend, iar lupta pentru titlul mondial se dă între trei piloţi (se anunţă 3 zile explozive)

În luna februarie a acestui an vă scriam un articol legat de startul noului sezon de Formula 1. Cum timpul nu iartă pe nimeni, iată că vin în atenţia voastră cu un nou articol, unul în care vă prezint finalul sezonului.

Un nou brand auto chinezesc va intra în România în 2026 (face parte din grupul Chery)

Lansările de branduri auto chinezeşti vor continua şi în 2026, piaţa de maşini noi din România urmând a deveni din ce în ce mai aglomerată.

Românii au cumpărat masiv maşini noi în luna noiembrie, creşterea fiind de peste 35% an pe an

Într-o ţară în care la nivel economic cureaua a fost strânsă începând cu a doua jumătate a anului, vânzările de maşini noi merg exact invers, impulsionate oarecum şi de relansarea programului Rabla în varianta cu buget mai mic.