Toyota, Mazda şi Subaru s-au aliat pentru a dezvolta noi motoare termice

/
/
29 mai 24
/

Dacă în urmă cu 1-2 ani nu se mai vedea luminiţa de la capătul tunelului pentru motoarele termice, se pare că vanzările nu atât de însemnate de maşini electrice au schimbat din mers strategiile mai multor producători.

Mai nou aflăm că Toyota, Mazda şi Subaru s-au aliat pentru a dezvolta noi motoare termice. Vorbim de generaţii noi, unele care să poată funcţiona inclusiv pe combustibili neutri din punct de vedere al emisiilor de carbon (hidrogen lichid, combustibil bio sau combustibil sintetic).

Acest parteneriat dintre cei trei mai producători auto ne garantează că motorul termic va continua să existe mulţi ani de acum înainte, iar în cadrul conferinţei organizată în Japonia, fiecare companie a venit cu ceva prototipuri la care încă se lucrează:

  • Toyota a prezentat două motoare cu 4 cilindri, unul de 1.5 litri, celălalt de 2.0 litri;

  • Mazda a prezentat două motoare rotative (compania japoneză este una dintre puţinele din lume care mai foloseşte acest tip de motor);

  • Subaru a prezentat un nou sistem hibrid.

Interesant este că Toyota, Mazda şi Subaru şi-au propus să găsească ceva soluţii tehnice pentru integrarea de motoare electrice şi baterii în viitoarele motoare termice.

Sursa: automarket.ro
Cosmin Mușat
Editor la Gadget.ro, pasionat de tot ce înseamnă tehnologie de ultimă oră. Scrie despre cele mai noi informaţii din lumea IT&C, review-uri, gadget-uri nonconformiste etc. Utilizează Samsung Galaxy S25 Ultra și Acer Nitro 5 AN517-52.

Oraşul Stuttgart, cândva un simbol al prosperităţii susţinut de industria auto germană, ar putea intra într-un soi de faliment

Stuttgart, un oraş cu o populaţie de aproape 600.000 de locuitori, este capitala landului german Baden-Württemberg şi al şaselea oraş din Germania ca dimensiune. Acesta a fost foarte mult timp un simbol al prosperităţii susţinut de industria auto germană, aici având sedii companii uriaşe precum Mercedes, Porsche, Bosch, SMR Automotive sau Mahle.

Chinezii de la SAIC anunţă vânzări record în Europa în 2025 pentru marca MG (şi în România cifrele arată bine)

MG este o marcă auto britanică ce a fost lansată în 1924, dar care în prezent este deţinută de grupul chinez SAIC. Compania livrează în general maşini accesibile ca preţ, unele care concurează pe acelaşi segment cu Dacia, Suzuki, Skoda sau Renault.

De la 1 iulie 2026 se măreşte valoarea punctului de amendă (vom avea astfel amenzi de circulaţie mai mari)

După cum probabil aţi citit zilele acestea prin presă, guvernul intenţionează să mărească salariul minim pe economie de la 1 iulie 2026. Acesta va creşte de la 4050 lei, la 4325 lei (atenţie, vorbim despre salariul brut aici).