Toyota este un producător auto care are încă încredere în motoarele termice, strategia companiei pe termen mediu şi lung fiind aceea de a mixa maşinile electrice cu cele hibride.
Dacă alte nume din industrie au anunţat deja anii în care şi-au propus să renunţe complet la maşinile cu motoare termice (indiferent sub ce formă vor veni acestea), Toyota merge înainte, inclusiv cu motorul diesel (cel mai renegat motor al prezentului, acelaşi care în urmă cu 10 ani era locomotiva industriei auto).
Sean Hanley, directorul de vânzări Toyota Australia, a declarat presei din această ţară că motorul diesel va exista mult timp de acum înainte, cel puţin 10 – 20 de ani. Acesta recunoaşte însă că acest tip de motor va trebui să sufere transformări pentru a respecta normele de poluare şi pentru a funcţiona inclusiv cu motorină sintetică.
Reprezentantul Toyota a declarat că motorul diesel în forma sa hibridă va fi în continuare folosit de producătorul japonez, mai ales pe vehiculele grele.
Dacă companii precum Volvo au renunţat deja la producţia de maşini diesel, Toyota rămâne în continuare un susţinător al acestei categorii de maşini. Există foarte multe voci în piaţă care spun că producătorul nipon a pierdut startul în era electrificării şi că peste ani va avea de pierdut, poziţia actuală de lider de piaţă de necontestat urmând a deveni o simplă amintire.